Beef en Steak

Vraag mbt spareribs

bertkivits

Tondelzoeker
Nu heb ik binnenkort een groepje van 6 personen die spareribs komen nuttige.
Nu wil ik de 3-2-1 methode uitvoeren.
De vraag is kan ik een dag van te voren bv de spareribs eerst de 3 uur pakken en de andere dag de rest?
Of heeft iemand een goed voorstel hoe ik dit moet aanpakken?

Waarom zou je het willen opdelen? Is je rooster niet groot genoeg?
Anders is het rekje van de ikea mogelijk een oplossing.

Passen mooi 6 ribs in :)

sparerib rek.jpg

sparerib rek vol.jpg

Oh kom toevallig dit tegen op https://www.bbq-nl.com/3-2-1-spareribs/
Zelf dus nog niet ervaren, maar wellicht heb je wat aan deze tips. :)

"3-2-1 ribs eerder klaarmaken
Eén van de vragen die ik het meest krijg over deze ribs is of je deze ribben eerder klaar kunt maken en hoe je dat moet doen.

Ja, je kunt 3-2-1 spareribs eerder maken en later opwarmen. De beste manier daarvoor is deze:

1. Doe alleen de eerste twee fases en haal de spareribs dan van de barbecue.
  2. Open de folie en laat de ribben afkoelen naar kamer temperatuur. Leg ze dan ingepakt in de koelkast.
  3. Warm ze de volgende keer op tot ze gaar zijn, smeer ongeveer 30 minuten voor ze gaar zijn de barbecuesaus op de ribben.
Gevacumeerd, of goed in plasticfolie en een diepvrieszak ingepakt, kun je ze ook na de tweede stap invriezen."

Volgens mij zijn na stap 2 je ribben al gaar.
Als ik ze van te voren maak met stap 1 en 2 ,lak ik ze alleen nog af en opwarmen

Zoals eerder geschreven, lekker eerst stap 1 en 2 doen, dan op de dag zelf stap 3 om ze terug op te warmen en af te lakken.

Zie hier de mogelijkheid genoemd om in te vriezen. Lijkt me praktisch want met sparerib rekje kun je er veel maken Olp een rustige zondag en dan vrijdag na het werk portie afgrillen.

Vraag me alleen af of je niet veel smaak verliest dan door het invriezen.

Zie hier de mogelijkheid genoemd om in te vriezen. Lijkt me praktisch want met sparerib rekje kun je er veel maken Olp een rustige zondag en dan vrijdag na het werk portie afgrillen.

Vraag me alleen af of je niet veel smaak verliest dan door het invriezen.
Vacuumtrekken en invriezen 😉

Terug
Bovenaan Onderaan