Beef en Steak

Voortsellen Timbo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timbo
  • Startdatum Startdatum

Timbo

Tondelzoeker
Beste mensen,

Ik ben deelgenoot geworden omdat ik door alle websites en filmpjes het idee heb opgevat om ook een buitenkeuken op te zetten. Dus heb ik een kleine kamado gekocht, een Grill Guru Compact, en een buitenkeuken gekocht. Bij deze laatste ligt ook meteen mijn uitdaging. Ik heb een Boretti Ligorio Top inbouwbarbecue gekocht. Echter deze is alleen geschikt voor aardgas en door mij niet te gebruiken. Mijn vraag is kan deze omgebouwd worden of heeft er iemand interesse om deze voor een zeer zacht prijsje over te nemen. Ik sta open voor alle redelijke voorstellen. Indien het forum hiervoor niet gebruikt moet worden biedt alvast mijn excuses aan.

Voorts ben ik zeer ge?nteresseerd in beginnersrecepten voor de Grill Guru. Hij moet immers nog ingewijd worden.

Alvast bedankt

Welkom Timbo!

Leuk dat je ook een GG compact hebt :) Er zijn tal van leuke recepten te vinden die hier uitstekend op te bereiden zijn. Laatst heb ik spareribs gemaakt volgens de 3-2-1 methode en deze zijn mij zeer goed bevallen.
Vlies verwijderen - Rubben naar smaak - BBQ opstoken tussen de 90-110 graden (ik zat ongeveer rond de 100 graden) - spareribs 3 uur lang laten garen met wat rookhout(gebruik wel de platesetter) - af en toe insmeren met bbq saus - inpakken met een scheutje appelsap - na deze 5 uur nog 1 uurtje met bbq saus laten liggen en ze zijn klaar voor consumptie.

Succes met alle komende bbq creaties!  :)

Als je de grill guru voor het eerste gebruikt tot welke temperatuur moet je hem dan opstoken en kan je hem dan ook meteen gebruiken ?

Hi Timbo,

Hangt af van het product dat je wil gaan bereiden. In de handleiding staat niet boven de 200 graden de eerste 4 sessies, deze temperatuur heb ik in ieder geval voor de zekerheid de eerste keren vermeden. Doorgaans voor een lage temperatuur heb ik genoeg aan 1 aanmaakblokje als deze grotendeels uitgebrand is doe ik de klep dicht en ongeveer 5-10 graden voor de temperatuur die ik wel bereiken(bijvoorbeeld voor 110 graden) zet ik de onderste schuif op 1 centimeter open en de Margrietschijf op op ongeveer half open. Doorgaans haal ik op die manier de juiste temperatuur. Ik gebruik overigens Grill Guru houtskool.

Tim, welkom bij de club. Helaas weet ik te weinig over gas barbecues, maar kan je geen contact opmemen met Neretti?

Hoi Timbo,
welkom bij het Genootschap.
Volgens mij is het mogelijk om een gasstel om te bouwen van aardgas naar propaan of butaan,
maar ik ben geen gas kenner. Een gas installateur kan je zeker verder helpen.

Van harte welkom bij het Genootschap!

Terug
Bovenaan Onderaan