Beef en Steak

Voorstellen

Atraxas

Tondelzoeker
Hi all,

Mijn naam is Willem en ik kom uit Den Bosch.

Na een aantal jaren barbecue?n op mijn Weber Master Touch werd het tijd voor het serieuze buiten koken en heb ik een Bastard Large aangeschaft. Tegelijkertijd ben ik begonnen met het boek Hete Kolen en ben ??n voor ??n de basistechnieken aan het oefenen. Hier zullen de komende tijd nog wel wat vragen uit naar voren komen.

Vanavond gaan we voor de schelvis filets en zondag voor de varkensprocureur.

Aangezien foto's altijd welkom zijn, hierbij ook de eerste foto's.

Groet,
Willem.

20190611_175309.jpg

20190614_203807.jpg

20190611_191119.jpg

Welkom hier Willem!
Aan de foto's te zien, belooft dat voor ons veel watertanden ;)

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom, Willem!

Hoi Willem,
welkom bij het Genootschap

Atraxas zei:
Na een aantal jaren barbecue?n op mijn Weber Master Touch werd het tijd voor het serieuze buiten koken en heb ik een Bastard Large aangeschaft.

Die opmerking begrijp ik niet?.Dus als je geen Kamado hebt kun je niet serieus buiten koken???
Een Kamado is makkelijk in gebruik en temperatuurbeheersing, maar iemand die op een Weber Smokey Joe een Pulled Pork maakt is toch echt serieus goed bezig ;)  :D

Atraxas zei:
Hi all,

Mijn naam is Willem en ik kom uit Den Bosch.

Na een aantal jaren barbecue?n op mijn Weber Master Touch werd het tijd voor het serieuze buiten koken en heb ik een Bastard Large aangeschaft. Tegelijkertijd ben ik begonnen met het boek Hete Kolen en ben ??n voor ??n de basistechnieken aan het oefenen. Hier zullen de komende tijd nog wel wat vragen uit naar voren komen.

Vanavond gaan we voor de schelvis filets en zondag voor de varkensprocureur.

Aangezien foto's altijd welkom zijn, hierbij ook de eerste foto's.

Groet,
Willem.

Beste Willem.

Welkom bij het genootschap.
Even een vraagje aan je.
Waarom vind je dat iemand die op een Weber z'n vleesje, visje, brood en taartjes grilt, rookt en bakt niet serieus aan 't
buiten koken is? :-/
Ik doe dit al zo'n kleine 20 jr. met heel veel plezier en heb niet de indruk dat ik gerechten niet kan maken die men op de
op de volgens jou serieuze eieren wel maakt.
Sterker nog doordat je meer moet opletten ben je meer betrokken bij het grillen en bakken heb ik het idee dat je een beter inzicht krijgt wat er er met je voedsel gebeurd en vooral wat er dan ook mis kan gaan.
Wat mij ook opvalt is dat je een mooie Bastard aanschaft terwijl je zegt dat je de basis technieken nog moet leren :-/
Dat komt bij mij over als iemand die een Lamborghini aanschaft en dan gaat lessen voor z'n rijbewijs.
Maar ja ieder doet het op zijn manier.
Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanschaf en denk dat je er veel lekkere gerechten op gaat maken want het is fijne BBQ maar het is wel de kok die de gerechten maakt en niet de ketel. :D

Grts,    Hans.

Of hij bedoelt gewoon met serieus dat het om een serieuze hoeveelheid euro's gaat die erin gaan?
Velen, (zeker buiten dit forum) zien een kamado toch als 'the next level', waarbij de 'uit de hand gelopen hobby' vrij serieuze (en ernstige ) vormen gaat aannemen.
(Neemt niet weg dat een 57er een hele mooie all-rounder is)

Welkom Willem.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ewald zei:
Hoi Willem,
welkom bij het Genootschap

Atraxas zei:
Na een aantal jaren barbecue?n op mijn Weber Master Touch werd het tijd voor het serieuze buiten koken en heb ik een Bastard Large aangeschaft.

Die opmerking begrijp ik niet?.Dus als je geen Kamado hebt kun je niet serieus buiten koken???
Een Kamado is makkelijk in gebruik en temperatuurbeheersing, maar iemand die op een Weber Smokey Joe een Pulled Pork maakt is toch echt serieus goed bezig ;)  :D

Ik zie dat ik in mijn eerste bericht al gelijk een aantal mensen heb beledigd, dus dat is geen goed begin :blush:.

Wat ik hiermee bedoel is dat het tijd is om mijn buiten kookkunsten een meer serieuze wending te geven. Door de aanschaf van de kamado naast mijn weber (die ik ook nog gebruik) worden de (of in ieder geval mijn) mogelijkheden toch wel verruimd (bakken van pizza's en broodjes, het langzaam garen zonder bijvullen van kolen, indirect met een hitteschild ipv aparte zones, etc.).

Wat ik in ieder geval niet bedoel is dat je zonder kamado niet serieus aan het buiten koken bent. Volgens mij zijn er hier op dit forum genoeg mensen die een serieus lekkere maaltijd kunnen bereiden met alleen een kampvuurtje.

Hoi Willem.
Goed van je dat je nog even terugkomt je opmerking over serieus bbq-en.
Nu begrijpen we je tenminste  beter, dank je wel. 👍

Hans.

Ik wilde nog wat zeggen over dat kampvuurtje. ;-)

XJRBear zei:
Ik wilde nog wat zeggen over dat kampvuurtje. ;-)

Vertel, een en al oor.  :D

Ik durf niet meer.

Terug
Bovenaan Onderaan