Beef en Steak

Voorstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Walter van Noten
  • Startdatum Startdatum
W

Walter van Noten

Gast
Beste mensen, hier blijft het bij, ik doe liever lezen dan typen.
Ben man, begin 50 , gehuwd, 3k .

Mede dank zij diverse fora ben ik tot mijn uiteindelijke keuze voor een bbq gekomen, een voor mij toch opmerkelijke keuze.
Daarom wil ik toch even reageren.
Het begon met de wens de huidige traditionele open bbq te vervangen door iets beters. Ik kan in huis redelijk koken, heb er ook vaak veel zin in (hele dag met hoofd bezig, dus fijn om met de handen te werken).

Op de eigen bbq wilde het nooit echt lukken , het standaard prikkertje met sausje, lapje etc wel , zelfs een kip gegrild maar nooit echt tevreden met het resultaat. Begon er echt een hekel aan te krijgen.

Dus rond gekeken en in eerste instantie viel de keus op Weber oid (ik dacht eerst dat de deksel bedoeld was op vervuiling te voorkomen, en electrisch leek wel wat) , daarna een Barbecook Master (mooi om te zien , lekker strak, weer een paar honderd euro er bij , maar of het echt werkt ?) toen een gasoven van eerst een redelijk bedrag maar na die exemplaren gezien te hebben werd er toch maar weer wat extra euro in de pot gedaan.

Uitgebreidt onderzoek gedaan naar de gasovens en bijna een luxe exemplaar gekocht (Weber oid). Aangezien ik toch wel een hekel heb aan schoonmaken van die dingen viel ik toch weer terug op een grote houtskool bbq , een Weber met alles er op en er aan.

Loop ik de bbq winkel binnen om zo'n ding te gaan halen, staat daar een beetje afzijdig van al dat blinkende geweld zo'n lelijk groen ding. Ik loop er straal langs met de gedachte ; "dat iemand nog zo'n goedkope rommel koopt"
De verkoper had toch geen tijd dus ik dwaal nog enkele malen langs al die blinkende keukens en plots weet ik niet meer wat ik wel wil : gas / kolen/ electra ?

Dus maar weer met veel twijffel naar huis en kom weer langs dat lelijke groene ding...  (Nee hoor , niet eens info/prijs gezocht)

Vervolgens thuis weer internet op. Apparaten vergelijken, fora lezen etc. Kom ik daar plots een advertentie voor dat lelijke groene ding tegen.
Denk, vooruit dan maar, klik en vanaf dat moment ging er een wereld voor mij open.

Werkelijk alles over dat lelijke groene ding gelezen en uitgeplozen. Er blijken zelfs hele mooie exemplaren te zijn.

Afgelopen weekend had een grote snelle BBQ shop een actie met een zeer aantrekkelijke extra korting. Dus dat is het geworden : een Big Green Egg Large met alle toeters en bellen erbij (dat alles voor minder dan de gangbare kale prijs).

Deze week hoop ik dat groene geval te mogen ontvangen, de accessoires zijn al onderweg.

Ondanks de hoge korting toch een rib uit mijn lijf. Ik weet echter zeker dat het de moeite waard zal zijn. Eindelijk controle over mijn bak resultaat !
Al zal echter nog wel ff duren voor ik weer geld heb om een stuk vlees te kopen......

Lees graag jullie lotgevallen , succes !
Uiteraard ook de recepten ;)

Welkom op het forum van het BBQ Genootschap.
Ik denk (weet wel zeker) dat je veel plezier gaat krijgen van de Green egg.

Welkom op het genootschap forum Walter :)

Hoi Walter,

Van harte welkom bij het Genootschap! Ik heb sinds een maandje een eitje (M) te logeren en ik ben er zeer over te spreken. Ook deze barbecue heeft wat dingen waar je rekening mee moet houden maar als je dat eenmaal onder de knie hebt dan is het een heel plezierig apparaat.

Walter, een mooie intro en gefeliciteerd met je eitje.
Gelukkig kan je met een ei de meest lekkere dingen maken van aftandse stukken vlees die niet zoveel kosten;)

Hallo Walter,

Gefeliciteerd met je eitje en een warm welkom bij het Genootschap.

hallo Walter

Ook vanaf hier een warm welkom, gefeliciteerd met je ei, denk dat je daar geen spijt van zult krijgen.
Lijkt me ook leuk om foto's van je voorbij te zien komen van gerechten die je erop hebt gemaakt.

Kijk rustig rond, en vragen staat vrij

Hartelijk welkom!

Welkom,

Verhaal klinkt bekend.
Ik heb er zelfs een seizoen over gedacht.
Maar ik vermoed dat de naam en een BGE in de cosmos aan elkaar verbonden zijn.
Veel plezier er van.

Groet,

Ook een Walter met een BGE

Welkom Walter. Duidelijk verhaal. Veel plezier met de BGE

Terug
Bovenaan Onderaan