Beef en Steak

Voorstellen vanuit Zweden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Olaf
  • Startdatum Startdatum
O

Olaf

Gast
Hej!
Ik ben Olaf Jansen en woon sinds 2003 in Zweden. Ik ben voornamelijk bezig met het koud en warm roken van van alles en nog wat:  eland, ree, wild zwijn en wat er verder zoal los loopt in de Zweedse bossen en zwemt in de Zweedse meren. Ik kwam bij dit forum terecht via de charcuterie en heb al wat goede tips gevonden.
BBQ is hier ook zeer populair en als het maar even kan is de Zweed in de weer met z'n bbq.

Ik rook in een rookoven uit Nunspeet de Livorno en bezit natuurlijk ook een bbq model Weber die hier klotgrill wordt genoemd.

hee Olaf,

Gaaf man, iemand die het bbqen in zweden dagelijks mee maakt.
Kijk rustig rond, stel je vragen en natuurlijk zijn wij hier erg geinterresseert in zweedse recepten en mooie foto's van het zweedse bbqen  :)

Hoi Olaf,

Van harte welkom bij het Genootschap! Ben benieuwd naar je ervaringen daar in het hoge noorden!

Olaf, welkom bij het BBQ Genootschap.

Als je met een Klotgrill overweg kunt, heb je het barbecuen in de vingers.

Ha Olaf, leuk om iemand uit Zweden te zien komen! Vertel me alles, waarom daar, en hoezo? En kou? Hoe koud?
Maar vooral, welkom hier!

Welkom op het BBQ genootschap :)

Welkom op het forum van het BBQ Genootschap.

Hoi Olaf, welkom en veel plezier hier.

Hoi Olaf, v?lkommen

Tack s? mycket, hartelijk dank voor jullie welkomstreacties.

Een hele eland op de bbq gaat niet lukken. Tijdens het jachtseizoen dat duurt van half oktober tot eind januari worden er hier alleen al in provincie V?rmland zo'n 9000 geschoten. Gerookt elandhart is voor velen een delicatesse.
Ik zal proberen de bbq- en rookactiviteiten regelmatig te beschrijven.

daar zullen wij allemaal van genieten denk ik  :)

Olaf, gerookt elandshart heb ik in een ver verleden gegeten in Helsinki.
Ik wil het nog steeds een keer zelf maken, maae eland is hier niet te krijgen. Ik wil het dan ook een keer proberen met hertenhart. Zou da ook lukken?

Welkom en veel plezier hier

Welkom Olaf

Ik ben heel erg benieuwd, naar de lekkere dingen die jij ons gaat voorschotelen  ;)
Dat zal een welkome aanvulling zijn.

Hier een beeld van het koud (!) roken. Een eigen gebouwde rookkast verbonden via een 2,5 meter lange pijp met een vuurplaats. Ten tijde van deze foto was het -20? C.
rookkast3.jpg

Das idd koud roken met -20?C  :D
Wat een gevaarte z?g  8)

Hoe koud is de rook als het bij je rookwaren komt ?

Mooi om te zien Olaf

Mac

Mooi man! Wat een rookkast.

Terug
Bovenaan Onderaan