Beef en Steak

Voorstellen dan maar

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdB
  • Startdatum Startdatum

RdB

Kooltjesharker
Een korte introductie.
Begin mei las ik over pulled pork, dat leek me wel eens iets om te proberen. Op de 10 jaar oude Ikea kogelbbq van mijn ex-huisgenoot ging ik braaf aan de slag met een kilo procureur. Veel te kleine luchtgaten, dus dat werd een ontzettend gehannes met wapperen, deksel schuin enzovoorts (wel gelukt, althans, goed genoeg voor de 1e keer). Tijdens die sessie zat ik op Marktplaats te kijken en 1 km verderop verkocht iemand een ouwe Weber 57 cm bar-b-kettle voor 25 euro. Een uur later stond ie bij mij.
Deze zomer aardig verder gerommeld: pulled pork, rib-eye, cote de boeuf, hele kip, kippendij, brisket, lamsschouder, ribs, riblap, chili con carne en nog wat ander gedoe.
Het meeste heb ik bijgehouden op een kookblogje, waar ik de rest van mijn culinaire (en alcoholische) uitspattingen ook post.
Onlangs heb ik een pizzaring aangeschaft (schijnt niet nodig te zijn, maar goed, toch lollig) en dit weekend ontvang ik mijn pizzasteen en schep dus zondag ga ik de temperatuur eens flink aanjagen.
Het doel is om de hele winter door te gaan :) voor thanksgiving staat in ieder geval nog een hele kalkoen op het programma. Inspiratie kwam tot nu toe vooral van BBQ pitboys en Amazingribs.com, dus nu hier maar eens rondneuzen.

Edit: oh ja, voor mijn verjaardag deze zomer kreeg ik een speenvarken van 8 kg van mijn vrienden  :D ook die is al afgestreept.

welkom bij dit edele genootschap

Hoi RdB, welkom bij het BBQ Genootschap

RdB zei:
Ceriel zei:
Welkom hier RdB (..?)
Heb je ook een adres van dit blogje? Wij zijn namelijk dol op foto's.... ;)
Bidle zei:
Welkom!!

Wellicht nog foto's van het speenvarken?? :D

Zeker, maar ik wilde niet gelijk in een openingspost het adres spammen hehe.
http://happenendrinken.blogspot.nl/

Het speenvarken:
http://happenendrinken.blogspot.nl/2014/07/verjaardag-deel-drie.html

Niks mis mee en de volgende sessies kun je dan hier ook in een topic plaatsen!! Ziet er iig goed uit. :)

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom

Welkom!!

Welkom!

Terug
Bovenaan Onderaan