BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen; Bob

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
Vond het wel eens tijd me hier aan te melden en even voor te stellen.
Mijn BBQ hobby begint zo langzaamaan ernstige vormen aan te nemen, dus dan zoek ik graag mensen om dat even mee te delen  ;)

Bob, woonachtig in de Zaanstreek, sinds 5 jaar aan het "weberen" en de laatste 2,5 jaar zelfs behoorlijk fanatiek.
Minstens 1x per week de Q aan, meestal nog wel wat vaker.
Naast BBQ ook groot liefhebber van speciaalbieren (combineert ook prima trouwens)

Professional? Nee, dat niet.
Meer een enthousiaste hobbyist.
Wel wordt er bij ons het hele jaar door ge-BBQ'ed.

Materiaal;
Inmiddels een leuke verzameling;
  • Een Weber one-touch premium 47cm (MY2008), dus met aspan, en standaard met rooster met opklapbare zijkanten, maar zonder thermometer/hitteschilden om de handvaten. Heeft inmiddels aardig wat kilometers op de teller
  • Gietijzeren grillrooster met 3 uitneembare roosters
  • Weber brikettenstarter groot model
  • Merkloze brikettenstarter, omdat die hierboven toch minder werkt met houtskool door de draadbodem
  • 1-pits campinggastel voor brikettenstarter
  • Divers gereedschap, opbergboxen en frituese
  • Sindskort de collectie uitgebreid met een Weber Go Anywhere, ook erg fijn apparaat
  • En een zelfgebouwde buitenkeuken onder een overkapping waar dit alles in woont

Specialiteiten;
Nouja, ik bestempel mijzelf nog niet tot BBQ-expert, meer in de categorie "niet onverdienstelijk en goed weg te krijgen".
  • Hamburgers! Mijn passie, ik maak ze natuurlijk zelf van gehakt en allerlei ingredienten. Ter inspiratie van vriendenclubje ook "Webers Big Book of Burgers"gehad, waar ik regelmatig een receptje uit pluk, of ik geef er een eigen interpretatie aan
  • BBQ-sauzen; Met name de texas BBQ saus lukt me aardig, en "Webers Secret Sauce" dient hier thuis ook standaard op voorraad te zijn, anders komen er klachten
  • Voor de complete(re) maaltijd maak ik ook zelf friet; snijden, voorbakken, afbakken (frituur, geen BBQ), veel werk, maar des te lekker!
  • En zo af en toe een beetje aanklooien met groente (net wat er in huis is) in stoombakjes met kruiden op de BBQ, soms ook aardappeltjes erbij

Expirimenten
Is natuurlijk de bedoeling dat dit lijstje straks verhuist naar het lijstje hierboven. In ieder geval altijd leuk de horizon te verbreden
  • Moinkballs, het gaat aardig, maar nog niet super. Wel erg lekker, en ook goed te presenteren als hapje bijvoorbeeld
  • Sat? lukt aardig, maar nog niet zoals ik wil. Heb de moed nog niet gehad het van varkenshaas te maken, meer van varkenslappen, dat werkt toch minder
  • Sucade, dat luistert aardig nauw, maar na een paar keer elders proeven laatst een poging gewaagd, en dat was best smakelijk!
  • Kip; Laatst eens geprobeerd kip in bier te maken. Het is niet mn favoriete stukje vlees, maar het is redelijk gelukt
  • Pizza; Afgelopen weekend voor het eerst met de pizzasteen gewerkt bij een goede vriend. Was erg lekker! Mag er bij mij ook wel komen!
  • Rookhout; Sindskort ook in de collectie, nog even wennen, maar wel leuk om mee te werken
Nou, ik denk dat ik mij hier wel ga vermaken, nog even een beetje thuisraken waar alles geplaatst moet, maar daar kom ik vast wel uit.
Nog wat foto's voor het complete plaatje;

De buitenkeuken;
2013_06_19_12_48_23.jpg


Gietijzeren rooster;
image.jpg


Recent baksel moinkballs;
IMG_20150607_203416.jpg


Recente dineetje "aardappels, vlees en groente"
IMG_20150801_WA0020.jpg


Recent expiriment; Kip met kokos/kerrie in bier;
20150805_175120.jpg
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Dank allen!

Ik zie dat ik in mijn lijstje met specialiteiten nog 2 dingen vergeten ben, doen het vaak leuk als voorgerechtje;

  • Puntpaprika's gevuld met geitenkaas en honing, simpel en erg lekker
  • (grote) champignons gevuld met philadelphia en een kroontje van bacon
 
hoi Bob,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom, join the club!
 
Terug
Bovenaan Onderaan