Beef en Steak

Voor het eerst easterwood style spareribs op de BBQ maar eerst het crisco rituee

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Christian
  • Startdatum Startdatum
C

Christian

Gast
Ik moest van Jeroen een nieuw onderwerp aanmaken omdat ik niet onder stel je voor mocht verder gaan... ?
Bij deze dus !!
Nu bezig met het inbranden van mijn gril en bak plaat van m'n gas bbq
Weet allees niet of ik alleen de bovenkant met crisco moet behandelen of ook de onderkant
Weet iemand raad ?????
 
Ik heb bij mij, zowel boven als onder ingesmeerd met Crisco.
Zie het gewoon als een extra beschermlaagje (kan iig geen kwaad)

Mac
 
Onder en boven. Lekker smeren en inbakken. Succes!
 
zou ook lekker alles met crisco insmeren
 
Wat voor rooster is het, merk, materiaal
 
Klopt het trouwens ook dat de rub van de easterwood style spareribs 6 uur moet in trekken en maar 1.5 uur op de BBQ moet?
Had het idee dat dit langer zou moeten
 
Is het gietijzer of ge?mailleerd gietijzer? De roosters van Weber hoef je bijvoorbeeld niet in de crisco te zetten omdat daar een emaille laagje overheen zit. Al sje gietijzer vlekkerig is dan heb je waarschijnlijk je crisco iets te dik aangebracht en krijg je hier en daar poeltjes van vet.
 
Okay. Moet ik dit dan weer verwijderen of verdwijnt het van zelf na een paar keer flink opstoken?
 
Christan, de tijden kloppen. Dit is een snelle manier.
 
Als je het heet genoeg stookt dan fikt het er wel weer af ;) Crisco moet je eigenlijk zo dun mogelijk doen en liever een paar dunne laagjes dan 1 dikke want dan krijg je dat effect.
 
okay weer wat geleerd. Volgende keer een beetje zuiniger zijn met de crisco dus..
Morgen dus de snelle manier easterwood style spareribs.
Als dit gelukt is ga ik me eens in de langer versie verdiepen. he 5 kilo dus moetg zat zijn voor nog wel een paar keer ribs op de bbq

to be continued
 
18845de3-09dc-285d.jpg
18845de3-09f9-f09a.jpg
18845de3-0a0a-7024.jpg
18845de3-0a18-fc55.jpg
 
Aanschouw het resultaat. Iedereen was lyrisch en ik ga volgende week de 123 methode uit proberen.  Ik heb de smaak te pakken....
 
Beste ribjes!
 
Christian zei:
Aanschouw het resultaat. Iedereen was lyrisch en ik ga volgende week de 123 methode uit proberen.  Ik heb de smaak te pakken....

Oh jee er is weer iemand te prooi gevallen aan het BBQ virus  ;D ;D
 
dat is smullen geweest zo te zien
 
Zien er goed uit Christan

Alleen..........jammer dat ze maar de helft opeten  :( (doet pijn aan mijn hart)

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan