Vandaag voor de eerste maal buikspek op de smoker, heb het niet allemaal bijgehouden met grafiekjes of andere foto's
Heb gewoon lekker buikspek gerookt, gewoon omdat ik er zin in had.
Ligt ook nog een varkensnek naast, niet naar kijken aub anders is straks al het moois eraf.
Buikspek was al eventjes onderweg hier
Weer een eindje later:
En ja na de verplichte nagelbijtende rusttijd moet je natuurlijk een vergelijkend warenonderzoek doen, ik mocht van mijn wederhelft niet verder testen kan ik u garanderen.
Is gewoon erg lekker en niet vergeten dat het buikspek meer als 36 heeft liggen marineren in dit recept.
Benodigdheden
- stuk buikspek van 2 kilo
- 1 liter streekbier
- 60 gram keukenzout
- een flinke scheut appelazijn
- 10 gram bruine suiker
- 2 uien (in stukken gesneden)
- 4 knoflooktenen (die je plet)
- 1 lepel mosterd
- 4 gram geplette zwarte pepers
Smaakt nu al mieters, wil straks ook een stukje opbakken om te kijken wat dat gaat brengen.
Groet Jeroen
Heb gewoon lekker buikspek gerookt, gewoon omdat ik er zin in had.
Ligt ook nog een varkensnek naast, niet naar kijken aub anders is straks al het moois eraf.
Buikspek was al eventjes onderweg hier

Weer een eindje later:

En ja na de verplichte nagelbijtende rusttijd moet je natuurlijk een vergelijkend warenonderzoek doen, ik mocht van mijn wederhelft niet verder testen kan ik u garanderen.

Is gewoon erg lekker en niet vergeten dat het buikspek meer als 36 heeft liggen marineren in dit recept.
Benodigdheden
- stuk buikspek van 2 kilo
- 1 liter streekbier
- 60 gram keukenzout
- een flinke scheut appelazijn
- 10 gram bruine suiker
- 2 uien (in stukken gesneden)
- 4 knoflooktenen (die je plet)
- 1 lepel mosterd
- 4 gram geplette zwarte pepers
Smaakt nu al mieters, wil straks ook een stukje opbakken om te kijken wat dat gaat brengen.
Groet Jeroen