Beef en Steak

vloeistof geimpregneerd houtskool

meinonA

Stoker
Goede dag,

Voor degene die mijn vorige topic hebben gevolgd. Uiteindelijk heb ik een PKTX gekocht en hij bevalt prima, alhoewel je merkt dat gietaluminium geen warmte vasthoud. Dit merk je onderandere aan het verbruik in houtskool. Heb al gekeken of ik misschien een paar hittebestendige stenen erin kon leggen om enigszins warmte vast te houden, maar daar moet ik nog mee spelen.

Daar komt dan mijn volgende vraag. Ik ga over 2 weken een lang weekend weg en ik wil mijn PKTX meenemen. Helaas kan ik niet alles meenemen. (BBQ, houtskool, tangen, aanmaakwokkels, aansteker, enz.) Daarom zoek ik een makkelijker alternatief. Na wat googelen kwam ik uit op Cobblets: 1 geimpregneerde brikket in de vorm van een ronde schijf bedoelt voor een tafelbbq. Ik denk, houtskool is houtskool, ik kan het net zo goed op een andere BBQ toepassen. Helaas zijn Cobblets te broos waardoor ze makkelijk door het kolenrooster zakken en snel niet voldoende hitte afgeven om lang genoeg te bakken. Weten jullie "normale" houtskool of brikketten (bijvoorbeeld kussentjes) die ook geimpregneerd zijn met aanmaakvloeistof die mogelijk wel werken?
Graag hoor ik het als je er zelf mee gewerkt heb en als je ergens een positieve recensie gelezen hebt.

Alvast bedankt voor jullie ideeen hierin.

Ter plaatse kolen kopen en 10 wokkels mee? Dan kan je wel ff vooruit.

Dat Cobb systeem is best geinig maar ik denk dat die blokken inderdaad alleen echt lekker werken een Cobb.

Waarom kun je het niet mee nemen, je kan de bbq zelf toch vullen.
Onder het rooster de kolen in een plastic zak en op het rooster je tangen wokkels .

Zo te zien is de PK een flinke jongen. Daar gaat vast heel wat houtskool of briketten in. Heb je dat al overwogen?

Ik kende het niet maar wat ik mij afvraag, houtskool of briketten die geïmpregneerd zijn met aanmaakvloeistof, wil je daarop wel iets bereiden? ik zou er voor bedanken

Weten jullie "normale" houtskool of brikketten (bijvoorbeeld kussentjes) die ook geimpregneerd zijn met aanmaakvloeistof die mogelijk wel werken?

Dus als ik je vraag goed lees:
Je kan wel een zak houtskool meenemen, maar het moet geïmpregneerd zijn, zodat je geen wokkels mee hoeft te nemen, want daar heb je geen plek meer voor? 😅

Ik kan allerlei oplossingen voor je gaan verzinnen, maar ik denk niet dat je me serieus gaat nemen, dus ik hou verder wijselijk mijn mond.

Ga je op de fiets? Er past zat in die bbq denk ik, desnoods stop je de aanmaakwokkels en een aansteker in je jaszak

Het gaat
Dus als ik je vraag goed lees:
Je kan wel een zak houtskool meenemen, maar het moet geïmpregneerd zijn, zodat je geen wokkels mee hoeft te nemen, want daar heb je geen plek meer voor? 😅

Ik kan allerlei oplossingen voor je gaan verzinnen, maar ik denk niet dat je me serieus gaat nemen, dus ik hou verder wijselijk mijn mond.
natuurlijk niet alleen om de wokkels. Het gaat ook om de briketten starter enz. Vandaar mijn vraag voor geïmpregneerd houtskool. Het zijn niet veel spullen, maar wel van zodanige groote dat de kans klein is dat ik het mee krijg.

Een starter heb je niet nodig en houtskool/briketten sowieso wel. Die passen toch prima in de BBQ zelf. Ik zie het probleem niet zo.

Terug
Bovenaan Onderaan