BasBQ
Beef en Steak

vleugeltjes eerst direct of.....

 
 

Splinter

Kooltjesharker
Berichten
121
hallo, het zal wel stom klinken maar zoek nu al de hele avond hoe je gewone kleine chicken wings het beste op de bbq maakt.
Ik heb 1 kg gemarineerd en 1 kg met een rub gewreven.
Mijn intu?tie zegt eerst even dicht schroeien en dan indirect garen maar weet niet precies hoelang....
Wie verteld me de juiste manier? morgen verjaardag in de tuin met als borrelhapje de wings en als avond eten de befaamde spiff burgers, wil natuurlijk geen flater slaan :)))

gr. Carlo
 
Ik doe het net andersom.
Eerst even indirect garen en op het laatst direct het velletje even knapperig maken.
 
Inderdaad wat Bert zegt. Ik doe ze tussen de 175-200 graden en denk dat je een half uurtje nodig hebt misschien.... Ik gebruik altijd de thermapen voor kip, dan weet ik altijd zeker dat het goed is, dus hang me niet op aan de richttijd ;)
 
Ik doe ze 20 minuten indirect op zo'n pak hem beet 175-200?C en dan nog heel even boven de kooltjes om het velletje iets knapperiger te krijgen... dan nog een minuut of 5 terug indirect.
Ik test al mijn ribs en sauzen zo in de WGA en ze zijn dan mooi gaar.
 
Bij kip doe ik altijd eerst indirect en dan direct om hem lekker knapperig te krijgen. Om te kijken of hij gaar is gebruik ik 2 methodes. Eerste is het sap bij het inprikken moet goed doorzichtbaar zijn. Dit vind ik zelf de moeilijke methode. Ik maak er altijd eentje extra waarbij ik probeer het vleugeltje even bij de twee botjes uit elkaar te trekken, als dit makkelijk lukt is hij zeker gaar en kan ik ook even voorproeven  :D
 
:) ok bedankt voor de reacties allemaal, gaat zeker goed komen, indirect voor 25 min. ongeveer en dan even direct en erna even terug.
Ben benieuwd, heb nu al trek hahaha

groetjes Carlo
 
Terug
Bovenaan Onderaan