BasBQ
Beef en Steak

"Vleesribben"

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Gisteren zag ik leuke stukjes vlees liggen bij de Plus. Volgens de verpakking zijn het "vleesribben". Nu vind ik deze naam nogal commercieel klinken, dus ben benieuwd of ze echt zo heten. Wie weet dit?

Anywayz, ik heb ze gerubt met een rubje wat ik gekocht heb bij de American Foodstore. Beetje kunstmatig, maar ach, what the heck  8)

IMAG0499.jpg


Op de Q

IMAG0500.jpg


Ingesmeerd met Mississippi sweet Apple saus.

IMAG0501.jpg


En hier het resultaat

IMAG0504.jpg


Al met al niet onaardig voor € 3,49 echter er zat behoorlijk wat vet aan. Leek een speklap aan een botje ;)

De foto's zijn slecht... Gemaakt met telefoon, moet gewoon m'n DSLR weer gaan gebruiken... ::)
 
ze zien er lekker uit.
En een speklapje aan een botje lust ik wel.
 
Dat heet volgens mij dikke rib zit behoorlijk wat vet aan heb je veel in Duitsland.
 
Speklappen met een botje, dat klinkt erg sexy :D
 
Ik ken ze ook alleen als vleesribben Gerard
Heb ze een tijdje geleden ook op de Q gehad en toen heb ik ook eerst een overdosis vet er af gesneden
Daarna waren ze goed te eten hoor! ook een goeie 3 euri de kilo voor betaald
 
Was meer een tip voor Gerard omdat op deze manier het meeste vet 'verdwijnt'
 
I know, maar dat betekent niet dat ik het niet een keer op deze manier ga proberen haha
De slager hieronder heeft regelmatig vleesribben in de aanbieding namelijk
 
Dat is een leuk recept Frits! Ik denk dat het een geweldige manier is om deze ribben klaar te maken. Dus deze komt weer op de lijst! Wel een dure hobby met die hoeveelheden barbecuesaus.... Even een grootverpakking bij de Sligro halen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan