Beef en Steak

Vlees/vis prijzen

Langemakki

Stoker
Is er een overzicht wat de diversen stukken vlees en vis (gemiddeld per kilo) kosten?
bv
een biefstuk, picanha, brisket, rib-eye, ossenhaas, hazenrug, spareribs, varkenshaas, Lamsrack, C?te de Boeuf, zalm?

Ik ken de websites van oa. beefensteak, beefexclusief, Makro, Sligro, Hanos en de lokale slager.
Maar ik zoek een goed referentie punt en met alle kennis op dit forum... is dit forum dus het beste referentiepunt, toch?
Misschien een vast onderwerp van maken? of is dit eral (ik heb deze nog niet gevonden op het forum..)

alvast bedankt voor jullie reacties

Nee, er is geen overzicht van deze prijzen. Wel zijn er steeds terugkomende aanbiedingen bij bijvoorbeeld Makro en Sligro. Daardoor is procureur regelmatig te koop voor rond de 4,50 per kilo (Makro) en zalm voor minder dan 11 eu ( ook Makro, maar mijn voorkeur gaat uit naar Sligro, en die is dan soms ook 11 eu per kilo).
Spareribs zijn in de diepvries bij Makro ook 10 kilo voor  5,25 de kilo. Die staan nu in het krantje.
Verder fluctueren de vlees/visprijzen natuurlijk, en is het ook wel welke kwaliteit je wilt kopen. Ik persoonlijk koop dus geen diepvriesribben bij Makro, betaal liever wat meer bij Sligro, daar liggen ze vers ( bij de twee hier in de buurt) en zie ik direct wat ik koop.

Voor actuele visprijzen is dit wel een handige site. En voor mensen die een keer vroeg op willen op zaterdag en dan naar Den Oever rijden.......verser dan vers krijg je je vis niet......

http://www.versevis.nl/

Ik zit nog wel eens te bieren bij de slager van de welbekende hoek en geloof me, die prijzen fluctueren aan de inkoopkant net zo hard. De ossenhaas bijvoorbeeld koop je bij de Makro met vlies en ketting voor zo'n 17 euro per kilo. Krijg je ongeveer 2 kilo en moet je zelf schoonmaken en portioneren. Been there, done that.
Maarrrr...op onze hoek verkopen ze weer een andere haas (bij de groothandel bekend als 'ossenhaas premium') en die kost inkoop alweer bijna dubbel zo duur als bij de Makro. Die wordt dan verkocht voor 5 tientjes per kilo, maar moet wel worden ontvliest en verder schoongemaakt en geportioneerd. Een aardige klus. Maar die hazen wegen wel 6 kilo en zijn echt veel beter van kwaliteit. En dan ben ik nog geeneens een liefhebber van ossenhaas, want ik vind het duur betaald voor minder lekker. Ribeye, Bavette, Longhaas e.d. zijn allen smakelijker wat mij betreft.

Dus om samen te vatten: als je de standaard prijslijst vindt, willen de slagers 'm vast ook graag zien ;)

El Fumarole zei:
Ribeye, Bavette, Longhaas e.d. zijn allen smakelijker wat mij betreft.....

....hou nou op, 't is gewoon een werkdag hoor....

Sander72 zei:
El Fumarole zei:
Ribeye, Bavette, Longhaas e.d. zijn allen smakelijker wat mij betreft.....

....hou nou op, 't is gewoon een werkdag hoor....

Er zit ook werkvlees bij.......... =))

Terug
Bovenaan Onderaan