Beef en Steak

Vlees ontdooid

• Onderwerp starter Onderwerp starter NasQ
  • Startdatum Startdatum

NasQ

Gemarineerd
Onze diepvries die in het tuinhuis staat heeft het (gok ik) afgelopen weekend begeven door de kou buiten.

Nu lag hier gelukkig niet veel in, maar wel nog een aantal spareribs van de makro ( blauwe doos ) ze hebben daarna dus gekoeld gelegen aangezien het buiten rond het vriespunt was.

Zijn deze nog te gebruiken of kan ik ze beter de kliko in gooien?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet Marcel!

als ie het afgelopen weekend pas de geest heeft gegeven, ga ik er van uit dat het dan nog wel even duurt voor ze echt helemaal ontdooit zijn, dan zou ik ze vandaag of morgen nog wel op de bbq durven te doen.
Als je eraan twijfelt dat de vriezer al eerder kapot is gegaan, zou ik ze toch maar wegdoen helaas

zou ik dan denk ik ook doen, het is zonde, maar beter weg doen als dat je zelf of je gasten ziek worden van bedorven vlees

Als ze bedorven zijn ruik je dat direkt. zeker bij spareribs omdat daar doorgezaagde botjes in zitten.
Ze voelen dan ook wat plakkerig aan.
Anders even spoelen in zout water om ze wat schoon te maken en gaar maken.
Kun je ze daarna weer invriezen.

Ik heb ze uiteindelijk weggegooid.. Ik ga ervan uit dat vanwege de kou hij het afgelopen weekend heeft begeven maar wellicht is het wel eerder gebeurd.

Erg zonde, maar beter het zekere voor het onzekere :)

Bedankt voor de reacties iig!

Is je vriezer wel echt stuk? Die van mij slaat ook af als de omgevingstemp onder de x graden komt. Oplossing bij mij is dat ik een radiator in mijn schuur heb, die net groot genoeg is om de temp boven de x graden te houden...

Dat ga ik nu even bekijken. Had zoiets ook al van iemand anders gehoord. Het is een houten tuinhuis, dus super geisoleerd is het helaas (nog) niet.

Wellicht een idee om volgend jaar een kacheltje neer te zetten. En anders hem niet gebruiken in de winterperiode:)

als je vriezer in een omgeving staat die niet geisoleerd is, is de kans heel groot dat als het vriest de vriezer uitslaat, en het geen wat er in ligt ondooit snel.

je vriezer zal waarschijnlijk niet defect zijn maar de capilair werkt niet goed door de lage omgevingstemperatuur.
zet eens en straalkacheltje of fohn op de achterkant waar de compressor zit. waarschijnlijk slaat de compressor aan en gaat hij weer vriezen.

BBQ-BURRUN zei:
Is je vriezer wel echt stuk? Die van mij slaat ook af als de omgevingstemp onder de x graden komt. Oplossing bij mij is dat ik een radiator in mijn schuur heb, die net groot genoeg is om de temp boven de x graden te houden...
Dit zou het inderdaad kunnen geweest zijn, vooral bij nieuwere vriezers is dit het geval.

ben blij dat ie het weer doet, wel jammer van je vlees geweest, is weer een leerschool voor de rest van de winter  ;)

Jammer van de ribs... Heb een keer bedorven ribs gehad en geloof me je ruikt het meteen. Echt een misselijkmakende lucht, die je niet snel vergeet....

Succes met isoleren!

Terug
Bovenaan Onderaan