BasBQ
Beef en Steak

Vlees diepvries of beter vers?

 
 
 

Ghost

Gemarineerd
Berichten
1.180
Zijn er bereiding verschillen tussen vers vlees en diepvries vlees?
Diepvries is natuurlijk makkelijk om steeds een voorraad te hebben.
Heb al wel eens horen zeggen dat diepvries vlees droger zou zijn.
Wat is jullie ervaring hiermee?
 
Het is mij nog niet opgevallen ik heb ook vers wel eens wat droger vlees maar denk dat dat meer aan de structuur van het vlees ligt dan aan het wel of niet invriezen 'k ben nieuwsgierig naar de bevindingen.
 
Ik merk zelf geen verschil tussen vers bij de slager of ingevroren bij een online leverancier. Vers vlees bij de supermarkten is veelal ingevroren geweest en bij slagers is dit ook zo bij bepaalde rassen.

Mits goed vacuum verpakt, bij gebruik van een goede vriezer, denk ik dat de kwaliteit juist erg goed is. Ben wel een voorstander van in de koelkast ontdooien.
 
Zijn er bereiding verschillen tussen vers vlees en diepvries vlees?
Diepvries is natuurlijk makkelijk om steeds een voorraad te hebben.
Heb al wel eens horen zeggen dat diepvries vlees droger zou zijn.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Als je diepvries vlees de avond van te voren uit de vriezer haalt en laat ontdooien in de koelkast is er niks aan de hand en proef je geen verschil. Wel als je het maar een paar uurtje van te voren uithaalt en het niet volledig laat ontdooien.
Althans dat is mijn ervaring.
Een biefstukje haal ik minimaal 8 uur van te voren uit de vriezer en grotere stukken vlees zoals procoreur of een hele kip de avond van te voren al. Dan is het zeker goed ontdooid.
Bij mij werkt dat prima maargoed er zullen zeker mensen zijn die er anders over denken.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan