BasBQ
Beef en Steak

Vissies in Oostenrijk

 
 
 

Poetsertje

Pitmaster
Berichten
502
Wat mooier dan forel kakelvers uit de kwekerij.
En dan op de BBQ

Nou...... :-[

Schoon gemaakt, citroen, kruiden, peper, zout en knoflook er in.
strookje alu er over zodat het er niet uit zou vallen.

En?

Tja, eerlijk gezegd helemaal niet zo lekker eigenlijk.
Beslist te lang laten liggen waardoor ze droger waren dan noodzakelijk.
Maar die graten.......
Jakkie, daar heb ik wel zo'n hekel aan.
Elke hap peuteren om die er uit te vissen, dan ben ik na 3 happen klaar.
Smaak was prima zo en de citroen had zeker het gewenste effect.
Maar voor huize poets geen forel meer.
Iedereen was blij dat het op was.  ;D

Wel geprobeerd, dus experiment geslaagd.
Hoe moet je het anders weten.

IMG_2291_zps336cb460.jpg


IMG_2292_zps8579d448.jpg


IMG_2297_zps2568b3fe.jpg


IMG_2300_zpse23bca46.jpg


IMG_2295_zpsb03074c5.jpg


IMG_2293_zpsc1c738f9.jpg


IMG_2311_zpsbe8cef3b.jpg


IMG_2314_zps0d59699b.jpg


IMG_2313_zps55837fbc.jpg


Het was sowieso weer een hele kunst de juiste stukjes vlees te vinden in het mooie vakantieland.
Rostbraten (ribeye), Beiried (entrecote) en Tafelspitz (staartstuk) waren te erg gevarieerd in kwaliteit om er goed mee
uit de voeten te kunnen.
Vaak veel te vers en daardoor taai, dan weer te mager en heel soms toch wel mooi afgehangen met prachtig vetje er in/aan.
Het bleef weer een uitdaging met vaak een lach, maar ook helaas regelmatig een grom.
De varkenshaasjes in huismarinade van de lokale slager bleken gelukkig een succes, dus toch vaak lekker gegeten.
bakje gegrilde groente er bij, stokbroodje en een biertje en ik was weer een happy camper

Helaas weer thuis.

Mis de bergen toch wel een beetje
 
Mooie foto's mooi recept mooi gemaakt.
 
Mooie foto's van een leuk experiment !
Jammer dat het niet in de smaak viel, maar het vakantiegevoel en de bergen maakten dat waarschijnlijk wel weer goed.
 
Jammer van de visjes, maar zo'n weizen biertje!! 8) :p
 
Jammer dat het experiment mislukt is.

Maar schrijf forel meteen niet af door ??n mislukt experimentje, want het is echt een lekker vissie.
Probeer volgende keer eerst de vis te fileren zodat je per forel twee filetjes hebt. Even zo goed als het kan alle graatjes verwijderen en dan bv. hetzelfde klaar maken als Bobby Flay's Salmon dus op een cedarplankje. Erg yummie!

En zo zijn er vast nog tig erg lekkere recepten voor forel. Kost wat meer moeite vooraf en je moet met de filets goed uitkijken aangezien ze makkelijker uit elkaar vallen, maar je hebt dan zeker een heel lekker maaltje zonder dat gepiel met die graatjes tijdens het eten :)
 
hahaha, een filetje van de vis lusten we erg graag hoor.

Misschien een keer roken
En ja....een Weizenbier hoort er bij in de vakantie.
Elke dag 1(of 2/3/4)
 
Jammer dat de visch niet zo'n succes was, gelukkig was de tijm in de aanbieding ;)
 
Marco +1 geen vis maar GROOT hefe weize fan  :p
 
Jammer dat het niet goed naar je zin was. Het ziet er namelijk wel heel smakelijk uit.
Als ik je een tip mag geven:
Als je de forel helemaal inpakt in alu kun je ze op dezelfde manier garen.
Als je de alu folie voorzichtig wegklapt blijft het huidje aan de folie plakken (dan weet je gelijk dat de vis goed gaar is).
Dan voorzichtig je mes plaatsen op het middenlijnorgaan en zo recht mogelijk duwen tot de graat.
Dan mes recht naar je toe bewegen en het vlees schuift in 1 stuk van de graat. Daarna zelfde truukje alleen dan van je af bewegen.
Andere kant identiek.
Het vergt even oefening maar dan heb je ook gegarandeerd vis zonder graat!
 
leuk geprobeert, jammer dat de vis niet smaakte,
maar geef mij dan toch maar liever dat biertje  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan