BasBQ
Beef en Steak

Verschil Kamado joe en weber bbq

sisi

Sprokkelaar
Berichten
32
Wie kan me het verschil uitleggen van een kamado joe en een weber bbq?
mijn dank is groot.
 
Niet om flauw te doen, maar deze vraag is al heel vaak gesteld, en ik zie hem steeds vaker voorbijkomen. Steeds net iets anders, maar de essentie is hetzelfde. Misschien een idee om een keer een uitgebreide sticky te maken met een bbq-vergelijker in dit subforum?
 
De prijs  :D  keramisch tov plaatstaal,  isolerende werking van een keramische mantel, werken met erg hoge en lage temperaturen ineen. zijn de belangrijktse, maar met een weber kan je 95% van wat een keramische Q ook kan. 
 
Kijk een onder materiaal mrwolf Dit deel wordt een beetje oneigenlijk gebruikt.
 
noskos zei:
Kijk een onder materiaal mrwolf Dit deel wordt een beetje oneigenlijk gebruikt.
Check, die kende ik niet  :D Is een goede post om naar te verwijzen als in de loop van het voorjaar de nieuwe enthousiastelingen zich melden en dezelfde vragen hebben!
 
Beide zijn totaal verschillend maar beide zijn fantastische barbecues.

Een kamado gemaakt van keramiek, is zwaar, breekbaar en dus niet ideaal om te verplaatsen. Door de isolerende werking van het keramiek is hij zuinig in verbruik, makkelijk op temperatuur te houden. kan lage en hoge temperaturen makkelijk aan. Prijs veel duurder dan een Weber.

Een weber bbq is gemaakt van ge?mailleerd staal, degelijk, vergeleken met een kamado niet zwaar. Vrij eenvoudig te bedienen en op temperatuur te houden. Kan moeilijk de extreme temperaturen van een Kamado halen maar dat is ook eigenlijk nooit echt nodig. prijs is veel goedkoper dan een kamado
 
Terug
Bovenaan Onderaan