Beef en Steak

Verjaardagskadootje van de Q!

 
 

Erik B71

Stoker
Berichten
263
Mijn zus en zwager zijn in de winter vlak na elkaar jarig en houden vaak samen het feestje. Ze kregen een bbq etentje cadeau. Gisteren 6-7 was het tijd om de ludieke bon die ze hadden gehad te verzilveren. Eerst een lekker etentje en dan samen voetbal kijken. Als voorgerecht een op hooi gerookte carpaccio van biefstuk. ‘s-Middags eerst 2x 8 minuutjes gerookt, 120 graden, even het hooi laten branden en dan 2 uurtjes in de vriezer zodat hij makkelijker dun gesneden kan worden. Als hoofdgerecht picanha met hasselback aardappeltjes en een salade. Eerst tot 54 graden laten komen indirect en daarna even op de vetkant om de vetlaag iets krokant te krijgen. Aardappeltjes zo’n 1,5 rustig op 150 graden. Q naar de 200, indirect en als toetje Apple pecan cobbler. Appeltjes in blokjes gesneden. Klein beetje citroensap om het roesten tegen te gaan. Bloem en calvados bij de appels. Caramel gemaakt en een deegbeslag van bloem boter suiker snufje zout en karnemelk. Eerst karamel in het pannetje, dan de appeltjes en daarop het beslag, aftoppen met gesneden pecannoten en een bolletje vanille-ijs en wat karamel. Heerlijk. Daarna werd gelukkig een vloek gebroken. Er werd namelijk 2x eerder eerst gebarbecued voor een wedstrijd van Nederland en die verloren ze. Nu leek het dezelfde kant op te gaan maar wonnen ze gelukkig met 2-1 van Turkije.

IMG_8712.jpeg


IMG_8714.jpeg


IMG_8716.jpeg


IMG_8718.jpeg


IMG_8719.jpeg


IMG_8720.jpeg
 
Zoooooo… jij zat lekker in de wedstrijd zeg… naast dat het er super lekker uit ziet…ook leuk gezicht een bedje stro in de bbq :-)

Toetjes nog niet gemaakt op de bbq maar lees overal dat dit een groot succes is.. gauw eens maken
 
Wat een leuk (en vooral lekker) cadeau!!

Waar haal je lekkere calvados vandaan? Ik heb vorige zomer 2 flessen uit Normandië meegenomen, maar die zijn op (en dat bedrijfje verstuurd helaas niet).
 
Ziet er echt heel mooi en lekker uit! 👌
 
WoW, mooi kado en zeker een goede invulling gegeven. Jullie zullen met een voldaan gevoel de wedstrijd bekeken hebben. :D
 
Wauw dat is een hele mooie maaltijd geworden 🥰 ik zou zo aanschuiven!
Die foto van de picanha is echt schitterend, zelf ben ik niet van de toetjes maar gewoon een appel en een glaasje Calvados ernaast is ook prima ;)
 
Dit zijn de cadeaus waar je blij van wordt. :love: Weer eens wat anders dan "de verkeerde aftershave" 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan