Afgelopen vrijdag was ik jarig en ik had zin om die dag te doen wat ik het leukste vind om te doen, dus een dag verlof opgenomen en hatseflats de barbecues aan!!!! Ik had zo'n twintig familieleden uitgenodigd om te komen genieten van ouderwets hollandsche barbecue
op het menu stonden Pulledpork van een hele schouder, brisket en ribs.
De schouder in de buttrub gezet
De brisket (point). Deze heb ik ingesmeerd met worcestershiresaus en bouillonblokjes
Even spieken naar de schouder, voor dat ie in de folie ging
De gebroeders Co in actie
Ik heb de schouder, 6 kg, in ongeveer 8 uur op 121 graden naar de 88 graden kern gewerkt. Het zag er na het rusten zo uit:
Bot viel er echt super makkelijk uit, wat een voldoening geeft dat!!!!
En natuurlijk pullen!!! Wat een werk trouwens zo'n hele schouder!!!
Ribs heb ik op de 3-1-1 methode gedaan en wordt volgende keer toch 3-2-1. Dit zijn ribs van Beefensteak en die kunnen wel wat langer in de folie.
Resultaat van de brisket
En zo zag het buffet eruit
Later op de avond tijdens de borrel nog stukjes rib en burnt ends geserveerd. Vooral de burnt ends waren favoriet, die maak ik 2 februari zeker weer in scherpenzeel
Bedankt voor het kijken

De schouder in de buttrub gezet

De brisket (point). Deze heb ik ingesmeerd met worcestershiresaus en bouillonblokjes

Even spieken naar de schouder, voor dat ie in de folie ging

De gebroeders Co in actie

Ik heb de schouder, 6 kg, in ongeveer 8 uur op 121 graden naar de 88 graden kern gewerkt. Het zag er na het rusten zo uit:

Bot viel er echt super makkelijk uit, wat een voldoening geeft dat!!!!
En natuurlijk pullen!!! Wat een werk trouwens zo'n hele schouder!!!

Ribs heb ik op de 3-1-1 methode gedaan en wordt volgende keer toch 3-2-1. Dit zijn ribs van Beefensteak en die kunnen wel wat langer in de folie.

Resultaat van de brisket

En zo zag het buffet eruit

Later op de avond tijdens de borrel nog stukjes rib en burnt ends geserveerd. Vooral de burnt ends waren favoriet, die maak ik 2 februari zeker weer in scherpenzeel

Bedankt voor het kijken