Van t weekend had ik wat vrienden op bezoek en toen hadden we nog maar een laatste mooie zomer weekend over (dachten we) dus ik greep m'n kans om de bbq weer aan te steken. Ditmaal om mijn opgedane ervaringen met spareribs even in de praktijk te brengen; ik had immers nog 8 kilo oefenspareribs over.
Highlights:
Complimenten van vrienden over de lekkere rooksmaak (dankzij t appelhoutje)
Het is gelukt om de gehele portie in één keer te bereiden; dat was mijn doel stiekem
De spareribs waren nog redelijk juicy, en niet helemaal droog gerookt.
Lowlights:
De vetten van de ribbetjes stroomden via m'n deflector waar aluminiumfolie opzat zo de kolen in. Met hoge vlammen tot gevolg. Volgende keer een druipbakkie oid.
Meer tijd nemen om de boel af te lakken; dit ging wat gehaast door bovengenoemde vlammen.
De airflow in m'n kamado vond k dit keer wat tegenvallen; temp steeg niet zo vlot.
Al met al was t resultaat prima, en dat is natuurlijk wat telt, plus weer wat geleerd.
Ben ik toch nog ff benieuwd; graaien de kamado bezitters de kleine kooltjes er regelmatig uit om de lucht goed te laten lopen in de bbq?
Highlights:
Complimenten van vrienden over de lekkere rooksmaak (dankzij t appelhoutje)
Het is gelukt om de gehele portie in één keer te bereiden; dat was mijn doel stiekem
De spareribs waren nog redelijk juicy, en niet helemaal droog gerookt.
Lowlights:
De vetten van de ribbetjes stroomden via m'n deflector waar aluminiumfolie opzat zo de kolen in. Met hoge vlammen tot gevolg. Volgende keer een druipbakkie oid.
Meer tijd nemen om de boel af te lakken; dit ging wat gehaast door bovengenoemde vlammen.
De airflow in m'n kamado vond k dit keer wat tegenvallen; temp steeg niet zo vlot.
Al met al was t resultaat prima, en dat is natuurlijk wat telt, plus weer wat geleerd.
Ben ik toch nog ff benieuwd; graaien de kamado bezitters de kleine kooltjes er regelmatig uit om de lucht goed te laten lopen in de bbq?