BasBQ
Beef en Steak

Varkensrollade met gevulde appels

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag eerst een varkensrollade van de dikke lende op de Q
Moest ik tussen door even naar Harderwijk. Gevolg rollade was 10 graden te gaar :mad: :mad: :mad:
2011-11-22124255.jpg

2011-11-22182625.jpg

Achteraf viel het nog mee, maar voor mij toch te gaar.
De gevulde appels waren beter.
Gevuld met een mengsel van citroenkwark, amandelschaafsel, stukjes walnoot, kaneel en bruine basterdsuiker.
Ongeveer 45 minuten op 180 graden. Appels smaakten prima. Volgende keer nog iets van een vanillesaus erbij. Lijkt me ook lekker.
2011-11-22123917.jpg

2011-11-22181857.jpg

2011-11-22182258.jpg
 
Ziet er weer verschrikkelijk (lekker!!) uit.
 
geweldig, die appels
 
Jammer van het vlees, je appels zien er goed uit
 
Zonde van je vlees, die appels ga ik ook een keer doen, staan al eeuwen op de to do list...
 
Wat voor appels heb je hier voor gebruikt eigenlijk?
 
noskos zei:
Wat voor appels heb je hier voor gebruikt eigenlijk?
Dit waren Jonagold. Heb ook al eens zoiets gedaan met Elstar
 
Spiffs zei:
Lekker die rolade, en mooie dunne plakjes zeg!

en tsja die appel, klinkt goed, lekker winterse smaken erin. appelboor bebruikt? liep ie dan niet leeg aan de onderkant?
Met de appelboor en aan de onderkant een plakje eraf snijden zodat hij vlak op de bodem staat. Maar de vulling wordt vaster en loopt dus niet weg. Het bleef ook boven op de appel liggen.
 
Weer een reden om niet naar Harderwijk te gaan ;) ziet er lekker uit Bert! Leuk die appels, die ga ik ook proberen. Kun je het recept van de vulling posten?
 
Ziet er lekker uit ik denk dat het wel meevalt met de rollade.
 
Ondanks dat het dan te gaar is, ziet het er wel erg lekker uit


--
 
Gerard777 zei:
Weer een reden om niet naar Harderwijk te gaan ;) ziet er lekker uit Bert! Leuk die appels, die ga ik ook proberen. Kun je het recept van de vulling posten?
Ingredienten staan in deze post. De precieze hoeveelheden was "god zegen de greep" ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan