Beef en Steak

Varkenshaasje omwikkeld met spek

diesel4666

Pitmaster
Varkenshaasje ingerubd. Daarna met spek omwikkeld en nog eens gerubd.
Indirect rond 170° op de bbq gelegd samen met een blokje kersenhout tot een kerntemperatuur van 55°. Dan nog even wat direct boven de kolen om het spek wat krokanter te krijgen. Afgehaald op 62°. Tijdens 10min rusten nog opgelopen tot 68°. Dus eigenlijk wel net wat tè ver voor echt rosé. Maar wel smakelijk en sappig.
64f7b3b6ab429eca04836f0519782414.jpg
d301c98e11ff11550fbfcfef5d6bd360.jpg
057fe3f558a8b24139495e2307de71ad.jpg
07e9b613936dd60fc8fd6b92989fc6a0.jpg

Ziet er goed uit! Varkenshaasje vullen en daarna omwikkelen met spek is ook erg lekker.

Met spek wordt natuurlijk alles lekker, maar deze had ik ook zonder graag gegeten.

Lekker varkenshaaasje. Inderdaad is de temperatuur voor rosé van belang. Omslagount tussen goed en te droog is altijd krap.
Maar lekker met zo'n laagje ontbijtspeklapjes.

Volfende keer vlechtwerk maken van het ontbijtspek?

Lekker varkenshaaasje. Inderdaad is de temperatuur voor rosé van belang. Omslagount tussen goed en te droog is altijd krap.
Maar lekker met zo'n laagje ontbijtspeklapjes.

Volfende keer vlechtwerk maken van het ontbijtspek?
Ik was dat vlechtwerk ergens online tegengekomen. Maar had ik wat weinig spek voor. Het was ook flinterdun gesneden en viel uit elkaar, dus te moeilijk om te vlechten. Nu gewoon dakpansgewijs errond gedraaid. Bleef goed zitten.

Ziet er goed uit. Goed idee om het spek wat krokanter te maken.
Probeer de volgende keer eens de varkenshaas ook met boursin kruidenboter/roompate in te smeren. Is ook erg lekker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan