BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaas met koriander citrusglazuur

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Ik heb voor mijn verjaardag een fijn weber bbq boek gekregen (weber's smoke), waar ik eergister in alle rust even door aan het bladeren was. Een receptje leek me perfect voor de zondagavond.
Het is een varkenshaas in een jasje van zeezout, chilli-vlokken en paprikapoeder. Die daarna afgelakt is met een glazuur van limoen, sinaasappel, whiskey en koriander.
Ik vond hem fantastisch de rest van het gezin vond het vlees heerlijk, helaas zijn ze zo verwend dat ze de mojo saus van Steven fijner vonden...

(o ja op de laatste foto lijkt hij een beetje te ver, maar het vlees was mooi lichtroze)

20140622-_MG_2017.jpg


20140622-_MG_2019.jpg


20140622-_MG_2021.jpg


20140622-_MG_2024.jpg
 
Yes! I like!!
 
jullie hebben weer heerlijk gegeten
 
Hij lijkt een beetje ver door Emiel... =))  ( gewoonomdathet kan)

BLIEF ik!!!!
 
Lekker Emiel!
Hoe heb je de glaze gemaakt? Er zal wel een "Structor-draai" aan gegeven zijn, dus zonder meer te publiceren... :D
 
Mooie manier om je verjaardag te vieren Emiel <:p
 
Ceriel zei:
Lekker Emiel!
Hoe heb je de glaze gemaakt? Er zal wel een "Structor-draai" aan gegeven zijn, dus zonder meer te publiceren... :D
Eigenlijk alleen de rub een beetje aangepast ivm kindvriendelijkheid (chili (deels)out, paprika (deels)in).

Heb je het weberboek, of zal ik het recept in zijn geheel posten?
 
Ziet er heerlijk uit, Weber heeft in zijn BBQ boeken vaak verrassend lekkere recepten staan.
 
Ziet er goed uit!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan