BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaas met balsamico/rozemarijn glace

 
 

DMM

Stoker
Berichten
340
Vandaag een beetje de vakantieblues...morgen moet er weer gewerkt worden helaas !
Vandaag dus een oude vakantieklassieker op de WGA: Varkenshaas in een balsamico/rozemarijn glac? met een room/groene groenten tagliatelle.

Dit gerecht wordt in veel trattoria's geserveerd in Toscane, heet van de houtskoolgrill, waar ik dan ook de inspiratie vandaan heb gehaald.

Ik zal het recept van de glac? er ook even bij doen.




Ingredienten
2 teentjes knoflook, gehakt
2 tl verse rozemarijn, gehakt
3 el bruine basterd suiker
1,5 dl balsamico azijn

Bereiding
Meng voor de glazuur de knoflook, rozemarijn, suiker en azijn aan de kook en los de suiker op, ca. 5 minuten sudderen tot het een siroop achtig geheel wordt.




Varkenshaas ff goed aanzetten op direct vuur, rondom bruin grillen




Daarna glaceren met de glac? en indirect op 160C tien minuten laten garen.
Dan weer glaceren en weer 10 minuten laten gaan / of tot gaar (kern van +/- 65 C)



Nog een keer glaceren en 10 mins rusten onder folie





Aansnijden maar en bordje opmaken.... nog beetje warme glace eroverheen als saus.

Lekkuuurrr !

Wederom bedankt voor het kijken :)








 
Het ziet er goed uit, je mag wat mij betreft wel een topic onder het recepten deel aanmaken, zodat deze makkelijk terug te vinden blijft (graag  inderdaad compleet met het ook de ingredienten + bereiding van de glaze).
 
structor zei:
Het ziet er goed uit, je mag wat mij betreft wel een topic onder het recepten deel aanmaken, zodat deze makkelijk terug te vinden blijft (graag  inderdaad compleet met het ook de ingredienten + bereiding van de glaze).

check, doe ik. zal ik meteen het pastarecept erbij doen  :)
 
DMM zei:
structor zei:
Het ziet er goed uit, je mag wat mij betreft wel een topic onder het recepten deel aanmaken, zodat deze makkelijk terug te vinden blijft (graag  inderdaad compleet met het ook de ingredienten + bereiding van de glaze).

check, doe ik. zal ik meteen het pastarecept erbij doen  :)
Ik vind het een goed idee!
 
Gaat op de todo!!
 
Lijkt me een lekker gerechtje. Ga hem zeker maken binnenkort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan