BasBQ
Beef en Steak

Vanille Sabayon met vruchten

 
 

wim

Stoker
Berichten
266
WF-2012-04-08IMG_0926.jpg

WF-2012-04-08IMG_0925.jpg


Ingredienten :

eigeel ( 1 pp)
suiker ( 0,5 eierdop pp)
melk
Likeur 43
vruchten naar keuze (ik gebruik vaak diepvriespakjes van de appie)



Bereidingswijze (10-15 min):

Scheid de dooiers van het eiwit en doe deze in een metalen beslagkom of een pan met ronde bodem waar je straks goed met een garde in de hoeken kunt komen.
Bewaar een halve eierdop. Het eiwit kan weg of je kunt het voor iets anders bewaren.
Voeg  de suiker toe aan het eigeel , gebruik de halve eierdop als maat. (0,5 eierdop pp)
Klop dit geheel tot een schuimige massa en voeg daarna pp een halve eierdop toe van gelijke delen melk en likeur 43.
Zet het pannetje op een laag pitje ( kan ook au bain marie) en klop tot een luchtige massa ontstaat.

Direct opdienen met de vruchten en genieten.
 
ziet er heerlijk uit wim
 
Niks mis mee, zou ik graag als dessert krijgen.
 
Mjammie, gaan we ook eens proberen thx
 
Mooi toetje hoor, nooit aan gedacht dat je het ook met andere drank dan marsalawijn kon maken, duh.. ik zie een rum versie in de nabije toekomst ;)
 
Dit toetje kun je in principe met iedere alcoholische drank maken mits je er maar voor zorgt dat het alcoholpercentage niet te hoog wordt.
Dit is de reden dat ik een mengsel van likeur en melk gebruik.
 
Hoezo niet te hoog?!? ;)
 
Als je pure likeur toevoegt is mijn ervaring dan wordt hij moeilijk (of helemaal niet) lobbig.
Ik houd daarom altijd aan dat de drank die toegevoegd wordt altijd zo'n beetje  qua alcohol gelijk is aan wijn.
 
Er stond een smiley achter hoor :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan