Ik ben vandaag terug gekomen na een heerlijk twee weken durend verblijf in Vias, zuid Frankrijk (languedoc ruisillion) en had natuurlijk een bbq meegenomen... De campings zijn niet zo happig op barbecues in deze regio. Houtskool barbecues bij je tent of caravan gaat m niet zo makkelijk tot vrijwel helemaal niet worden. Ook gassers zijn op veel campings niet eens welkom. Gelukkig vond ik een camping waar ik met een gasser terecht kon. Sowieso hebben Nederlandse barbecue?rs een privilege wat andere nationaliteiten niet hebben getuige onderstaand bordje:
Een paar potjes meegenomen om er wat lekkers van te maken
Ik heb de Outdoorchef Citygas meegenomen. Sommigen op dit forum hebben afscheid genomen van dit type (Domi meen ik?), ik vind m ideaal voor dit soort tripjes. Je kunt m naast bbq ook als oven gebruiken, iets wat je vaak moet missen op de camping.
De gerechten die ik oa bereid heb zijn broodjes hamburger, varkenshaas sat?, (diepvries)pizza's, schouderkarbonades, aardappeltjes, diverse worsten, kippenpoten, kipkluifjes etc. getuige een aantal foto's hieronder
Het was allemaal vrij basis, je hebt tenslotte vakantie

en de vrouw en kinderen gaan ?cht niet op papa wachten tot ie eindelijk es een keer klaar is....