BasBQ
Beef en Steak

Vacumeerapparaat van de Aldi

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Bij de Aldi is deze week een vacumeerapparaat in de aanbieding voor 50 euro. Zou dit een redelijk bruikbaar apparaat zijn of is het weggegooid geld?
Als alternatief heeft Redcoon een foodsaver te koop voor 40 euro. Zou dit eventueel een betere keus zijn?
Is de folie voor dit soort apparaten universeel te gebruiken of is de folie merk afhankelijk?
 
Volgens mij kun je dezelfde folie in al de apparaten gebruiken. Ik heb zelf een foodsaver ben ik erg blij mee. Maar de mensen die de Aldi en Lidl machines hebben gekocht hebben daar over het algemeen ook goede ervaringen mee.
 
Nosmo, ik heb 2 jaar? geleden een vacumeerapparaat van Lidl gekocht. In het begin was ik er heel tevreden over. Maar na een tijdje begonnen de producten die ik gevacumeerd in de diepvries had gedaan, ijskristallen te vertonen en er was lucht in de verpakking gekomen. Dus uiteindelijk niet meer zo erg tevreden!

Ik heb heb heel erg overwogen om dan nu maar die van de Aldi te kopen. Hierover in chatbox overleg gehad met Frits (als ervaringsdeskundige).

Hij heeft de Seal a Meal VS107 en is daar heel erg te spreken over. Het is een vacumeermachine die meer Genootschapleden zouden gebruiken. Daarnaast heeft Frits een adres waar je de juiste zakjes kunt kopen.

Om opnieuw een teleurstelling te voorkomen, heb ik dan ook gisteren de Seal a Meal VS108 besteld. Ik verwacht het apparaat morgen en ben heel benieuwd. De prijs bij Redcoon was € 46,98 incl porto en BTW. 
 
Dick, gelijk even testen als je hem binnen hebt!

Leuk om te testen is het vacumeren van een leeg blikje of wat pasta.
 
Pasta? Kijken of het een platte koek wordt of zo?

De blikjes en/of pasta test met zakje dat bij het pakket zit of is ieder willekeurig zakje goed?
 
Dick3G zei:
Pasta? Kijken of het een platte koek wordt of zo?

De blikjes en/of pasta test met zakje dat bij het pakket zit of is ieder willekeurig zakje goed?

Als je maar test!
Dan kan ik vanmiddag nog ff naar de Aldi, er staan er nog maar een paar.
 
De pasta zal als het goed is wat verkruimelen e n het blikje moet in elkaar gaan. Hiermee zie je de kracht van je vacumeer machine.
Ook kan je zien of hij goed luchtdicht sealed. En inderdaad de zakken gebruike die bij de machine zit.

Blacklegend, als ik het goed lees heeft Dick de Seal a Meal bij Redcoon gekocht en niet die van de Aldi.
 
Klopt, ik heb de Seal a Meal bij Redcoon gekocht. Ik  zit in spanning te wachten tot hij geleverd wordt!
 
Gaat gewoon goed hoor, wel leeg blikje gebruiken ;)
 
KUT (= Klompen Uut Trekken, ik ga geen leljike woorden gebruiken op ons forum)!!

Heb het sealapparaat binnen gekregen. Meteen geprobeerd!. Het zal aan mij liggen, maar hij begint vacuum te trekken, en bijna meteen daarop gaat hij sealen. Prachtige lasnaad, maar nog steeds een hoop lucht in het zakje!

Het zal echt aan mij liggen, maar hij zal echt geen blikje of pasta kunnen stuk maken.
Ik moet zeggen dat die oude van de Lidl wat vacuum trekken, beter was. Alleen sealen deed die niet goed.
 
Frits zei:
De pasta zal als het goed is wat verkruimelen e n het blikje moet in elkaar gaan. Hiermee zie je de kracht van je vacumeer machine.
Ook kan je zien of hij goed luchtdicht sealed. En inderdaad de zakken gebruike die bij de machine zit.

Blacklegend, als ik het goed lees heeft Dick de Seal a Meal bij Redcoon gekocht en niet die van de Aldi.

Het was nog vroeg toen ik dat las...  :-[
 
Inmiddels contact gehad met Redcoon. Heb een retourformulier ontvangen. Ze halen het apparaat op en als het goed gaat, krijg ik een nieuwe. Ik hoop wel dat die dan wel een beetje vacumeert. Ik heb geprobeerd een paar druiven te vacumeren. Sealen ging super maar de ruiven rolden gewoon rond in het zakje.
 
Kun je bij die seal-a-meal ook andere zakken gebruiken of moet je perse foodsaver gebruiken?
 
Frits heeft een adres in Duitsland waar hij zelf z'n zakken besteld voor z'n Seal a Meal en hij is daar tevreden over.
Dat adres is volgens mij www.Vakuumtuete.de.
Ik denk dat ik wat betreft deze vacumeerder even wat pech heb gehad en dat het wel goed komt.
 
Dat adres had ik al opgeslagen, wist alleen niet of ze ook bruikbaar zijn voor een foodsaver.
Vandaar dat ik ff jullie bevindingen af had gewacht  ;)
 
Heb weleens een proefzakje daar aangevraagd en die doen het gewoon hoor in de foodsaver.
 
Dick, dat is balen dat hij het niet goed doet.

Bij seal a meal moet je zakken hebben die een ribbelstructuur hebben. maar die zullen er wel bij hebben gezeten.
 
Ik heb vanochtend de stoute schoenen aangetrokken en toch maar bij de Aldi een Quigg gekocht en wat extra rollen folie.
De eerste indruk is ok, het apparaat voelt redelijk degelijk en zwaar aan en de eerste testjes gingen goed, hij maakt wel wat herrie maar dat was te verwachten.

aldi1.jpg


Testblikje

aldi2o.jpg


aldi3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan