Beef en Steak

USA staartstuk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bert
  • Startdatum Startdatum

Bert

Gerijpt
Ik heb nog een paar USA staartstukken in de vriezer liggen. Maandag maar eens 1 uitgehaald om vandaag te grillen.
Gisteren gekruid met zout, peper en wat knoflookpoeder.
Eerst indirekt tot 50 graden kern.
P1000069.jpg

En toen kon het feest beginnen. Eerst nog even rustig
P1000078.jpg

En toen het echte werk
P1000079.jpg

P1000080.jpg

Na een kwartiertje rusten was dit het resultaat
P1000084.jpg

De smaak was prima. Heerlijk botermals vlees.
Mijn trui ruikt nu heerlijk naar gegrild vet. Die gaat voorlopig niet de was in ;D

Mijn trui ruikt nu heerlijk naar gegrild vet. Die gaat voorlopig niet de was in

haha goed bezig geweest bert, ziet er heerlijk uit.
niks mis met zo'n primo

Waar had je die staartstukken vandaan Bert?

Prachtig! Wie weet krijg ik van het weekend een kans..

Dominique zei:
Ik heb een kratje vol gekregen van een leverancier al een tijdje geleden.
Vrijdag gaat er een kalkoen op. Ook gekregen van mijn kipleverancier. Soms heeft slager zijn ook zijn voordelen

Wat een spektakel is zo'n staartstuk altijd op de BBQ :D Ik ken die geur van vet in je kleren, mijn jas ruikt nog steeds naar het bootcamp van zaterdag, lekker! Zouden ze een parfum voor heren van moeten maken!

Bert zei:
Dominique zei:
Ik heb een kratje vol gekregen van een leverancier al een tijdje geleden.
Vrijdag gaat er een kalkoen op. Ook gekregen van mijn kipleverancier. Soms heeft slager zijn ook zijn voordelen
O, ok, ik had even niet door dat jij slager bent. Ik ben slecht in het onthouden van dat soort zaken, dus ik ga dit vast nog 100x vragen, bij andere topics  van jou. Altijd zoekende naar goede adressen is mijn excuus....

Bij de Makro kom ik vaak de "echte" usa staartstukken tegen.

Als ze er liggen gaat er altijd eentje mee naar huis.

Dus daar ga ik weer even kijken, terwijl ik dit typ bedenk ik net, dat ik een tijd geleden daar foto's heb gemaakt voor Dennis....Vast ook van staartstuk. Altijd fijn, een goed geheugen, ahum....

Dat ziet er goed uit. Met een primo lijkt het wat makkelijker je vlees te verschuiven van direct naar indirect. Met de big green egg is dat weer iets anders.

Terug
Bovenaan Onderaan