BasBQ
Beef en Steak

Upgrade van mijn al weer 12 jaar oude WGA

Renederooij

Tondelzoeker
Berichten
16
Al 12 jaartjes gaat hij fijn mee op vakantie, thuis brand hij ook regelmatig, als extra naast (tegenwoordig) de GBS of alleen voor de kleine snelle grill sessie.
Na meerdere keren op het forum gelezen te hebben over gietijzeren roosters voor de WGA was mijn interesse gewekt om het zelf ook maar eens te wagen.
Best lastig, ga ik voor de mooie luxe en duurdere duitse roosters of ga ik voor de DIY roosters zoals door Noskos uitgelegd, het prijsverschil was aanzienlijk dus DIY zou het worden.

Twee weken geleden de ijzers  besteld bij royaal, na wat extra overnachtingen van mijn pakketje op de verdeelstations door de stakingen bij de bezorgers werd het begin deze week netjes afgeleverd.



Altijd spannend pakketjes openen:



Vandaag de haakse slijpert ter hand genomen en de how to zoals beschreven uitgevoerd, rooster uitmeten.



Markeren met tape.



Tussen de buien door de roosters op maat gemaakt.



Het is goed gelukt, na wat fine tunen liggen de roostertjes er netjes in ben erg tevreden met het eindresultaat.
De Crisco heb ik gister bij de Toko kunnen kopen, bij de grootgrutters in onze regio is het niet te krijgen.
Morgen als het weer het toelaat de roosters maar eens inbranden, is hij mooi klaar voor de aankomende vakantie :)

 
Fijne roostertjes hoor!!
 
netjes gemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan