BasBQ
Beef en Steak

UDS

J

Jonazz

Gast
Hoi,

Afgelopen week had ik wat tijd over en heb ik een poging gedaan tot het bouwen van een UDS.

gXQtQch.jpg

Xci6IQz.jpg

WCSoaEh.jpg


De inlaten worden momenteel geregeld door ferriet magneten. Later wil ik aan de slag met de heatermeter.
Als kolenmand heb ik een vuurkorf gebruikt waarvan ik de pootjes heb afgezaagd.
ZdRP0o0.jpg


Bovenop de kolenmand komt de originele assenpan van de vuurkorf, deze fungeert als hitteschild.
Ook heb ik 3 wieltjes gemonteerd onderaan de ton, niet veel toeters en bellen dus maar voorlopig ben ik best blij met het resultaat.

Feedback is van harte welkom :)

Prachtig forum,
groeten

Jonazz
 
netjes gemaakt
 
Hij is netjes hoor! Kogelkraantje voor de luchttoevoer aan de achterkant?
 
Bedankt voor de reacties. Voorlopig heb ik het kogelkraantje nog niet gemonteerd. Aan beide zijden zit een ronde opening van 3/4" die ik afsluit met een ferriet magneet. Lijkt goed te werken en persoonlijk vind ik dit mooier dan een kraan.

Volgende stap is automatische temperatuur regeling via de heatermeter. Waarvoor dank Nosmo.

 
Zo en de voorstelronde heeft ondertussen ook al plaats gevonden zag ik.
Leuk hoor zo'n UDS, gelukkig was er gisteren een kennis van mij in de buurt die "toevallig een stappenboor bij zich had" om de gaten te boren.... Bedankt Ceriel =D>
 
prachtig om naar te kijken en te gebruiken natuurlijk.
Altijd een beetje jaloers als ik die initiatieven aanschouw :-<
 
Prachtig tonnetje. Ik zit er ook aan te denken er eentje te bouwen, maar ik denk dat de pleuris dan uitbreekt in huize weltevree.
 
Aardig smokertje zo zeg, lekker low budget en toch een super toestel maken. That's the way...

Proficiat en veel smokeplezier
 
Ziet er zeer gelikt uit inderdaad! Doet me toch twijfelen of die van mij niet van een verfje moet worden voorzien. FDS (Fancy Drum Smoker) ipv UDS :)
Remco
 
Terug
Bovenaan Onderaan