BasBQ
Beef en Steak

Tweetup BBQ!

Hugo

Vuurmaker
Berichten
68
Afgelopen week werd ik door spiffs uitgenodigd via Twitter voor een BBQ tweetup. Ik twitter pas een week maar een tweetup bleek 'gewoon' een BBQ te zijn die is georganiseerd via Twitter. De organisator is Jan van het Rookgordijn, een BBQ blog met veel leuke dingen! Ook Noskos zou komen dus het leek me ERG gezellig! Helaas moesten zowel spiffs als noskos afzeggen en kende ik niemand meer van het gezelschap, vond ik geen reden om niet te gaan; BBQ verbroederd! Het bleek ook een beregezellige avond te worden. Nadat ik wat pakketjes had afgeleverd bij noskos en Dominique en een ritje langs Westland Peppers had gemaakt ben ik naar het huis van Jan gegaan. Daar werd ik zeer gastvrij welkom geheten en al snel stond ik met een biertje en een MOINK ball in mijn handen, de avond begon goed! Een aantal van de genodigden was er al en de rest kwam ook vrij vlot na mij binnen. De groep bestond uit een aantal BBQ fanaten en slagers, een hele goeie combinatie!! Het menu:

MOINK Balls
Wagyu burgers
Cote de Boeuf
Staartstuk
Drunken Mango Skewers
ABT's
Kalfsribstuk

en natuurlijk wat foto's! Een aantal zaken zijn door de gezelligheid niet gebeurd (althans, ík heb er geen foto van) maar waren wel erg lekker! Ik zal kijken of de anderen nog foto's hebben die ik kan gebruiken hier. Mijn foto's zijn van slechte kwaliteit (mobieltje) maar nu is het in ieder geval gebeurd!

even langs Westland Peppers
P1646_12-08-11.jpg


MOINK
P1809_12-08-11.jpg


Oh ja, we hadden ook nog worstjes :) Geen idee meer wat voor maar ze waren wel ERG lekker!
P1938_12-08-11.jpg


Deze was ik hierboven ook vergeten
P1957_12-08-11.jpg


mmmmmm, Cote de Boeuf
P2016_12-08-11.jpg

P202001_12-08-11.jpg


P2020_12-08-11.jpg


Drunken Mango Skewers
P2057_12-08-11.jpg


Hé, geen vlees?
P2125_12-08-11.jpg


Staartstuk
P2128_12-08-11.jpg


Kalfsribstuk, het was even wachten tot deze klaar was maar zeker het wachten waard!
P2129_12-08-11.jpg


P2251_12-08-11.jpg


P2302_12-08-11.jpg
 
Mooie reportage Hugo, leuk idee zo'n barbecue tweet up!

Gebruikt Jan een Grill Dome?
 
Frits zei:
Mooie reportage Hugo, leuk idee zo'n barbecue tweet up!

Gebruikt Jan een Grill Dome?

Yup, hij heeft zelf een rode besteld en die komt als het goed is binnenkort binnen. Deze is tijdelijk begreep ik van 'm.
 
dat ziet er heel gezellig uit, en fijn om te lezen dat jij niet de laatste was die binnenkwam.
 
Wow, dat ziet er allemaal heerlijk uit zeg! Ik had op twitter al gelezen dat jullie het erg gezellig hadden gehad! Je rubs en kruiden vielen aan de reacties te zien ook goed in de smaak!

Ik hoop dat er een vervolg komt en dat ik dat dan wel mee kan maken! Had me erg leuk geleken om iedereen een keer in het echt te zien.

Gebruikt Jan een Grill Dome?
Daar plagen we hem op twitter altijd mee, hij heeft een Ferrari rode besteld en die is per boot onderweg naar Nederland, dat duurt gewoon even, maar we mogen hem daar graag mee plagen :D Deze had hij tijdelijk van @HaykeKookt gekregen, ook een twitteraar en één van de verkooppunten. Zijn tafel heeft hij al een tijdje geleden zelf gebouwd, ziet er erg mooi uit!
 
dat ziet er gezellig uit. en lekkere gerechten :)
 
Nou de resultaten mogen er wezen
Ziet er goed uit hoor
 
Ziet er gezellig en lekker uit, zat pepertjes ook ;D
 
Terug
Bovenaan Onderaan