M'n schoonouders zijn veertig jaar getrouwd en dat wilden ze vieren met een aantal lekkernijen van de barbecue. Voor een 50 gasten wilden ze pulled pork, rollades en hamburgers. De laatste twee nam mijn zwager voor zn rekening, ik deed de pulled pork. Ik heb ingeschat dat vijf kilo voldoende moest zijn en de vriezer was al weer leeg dus heb er een procureur voor mezelf bij op gelegd.
Twee maal plowboys yardbird en ??n maal big Bob rub
Het weer werkte niet echt mee, daarom vrijdag al de tent opgezet.
07.30 gingen ze op het ei. Dome temperatuur 121 graden. Het raised grid bood de benodigde ruimte.
Een hele verzameling thermometers en de partyQ
Als rookhout drie chunks hickory
En in de tent begon het aardig blauw te staan
Bij de 75 graden de procureurs in de folie gepakt. En om 15.30 gingen de alarmbellen af. Binnen acht uur klaar! Fantastisch. Voordeel is dat ze al in de folie zitten en dus meteen in de koelbox kunnen. Deken erom heen en om 18.30 ben ik gaan pullen.
Even snelle foto's want de hongerige meute wilde warm vlees!
Al met al weer een heerlijke pulledpork. Dit keer de snelle manier zonder injecteren geprobeerd en werkt ook goed, alhoewel ik volgende keer wel weer ga injecteren voor die awardwinning taste... Niet nodig voor thuis, maar wel voor de competitie.
Twee maal plowboys yardbird en ??n maal big Bob rub

Het weer werkte niet echt mee, daarom vrijdag al de tent opgezet.

07.30 gingen ze op het ei. Dome temperatuur 121 graden. Het raised grid bood de benodigde ruimte.

Een hele verzameling thermometers en de partyQ

Als rookhout drie chunks hickory

En in de tent begon het aardig blauw te staan

Bij de 75 graden de procureurs in de folie gepakt. En om 15.30 gingen de alarmbellen af. Binnen acht uur klaar! Fantastisch. Voordeel is dat ze al in de folie zitten en dus meteen in de koelbox kunnen. Deken erom heen en om 18.30 ben ik gaan pullen.

Even snelle foto's want de hongerige meute wilde warm vlees!

Al met al weer een heerlijke pulledpork. Dit keer de snelle manier zonder injecteren geprobeerd en werkt ook goed, alhoewel ik volgende keer wel weer ga injecteren voor die awardwinning taste... Niet nodig voor thuis, maar wel voor de competitie.