Beef en Steak

Tri tip als brisket

Hoogie

Gemarineerd
Gisteren heb ik geprobeerd om een Tri tip te bereiden als brisket. Vaak genoeg heb ik dat al op wat hogere temperaturen bereid en ik vind het een erg lekker stukje vlees, maar nu is het hogere doel om later dit jaar eens een whole packer brisket klaar te maken. En dan vind ik het wel fijn om even op een kleiner stuk vlees te oefenen.
7BD47D88-D3AF-4AA6-B643-B93A427EA669.jpeg

De inspiratie voor de samenstelling van de vloeistof voor het injecteren en voor de rub komt van Bbq-helden.NL, maar op sommige punten ben ik wel iets afgeweken, o.a. wat rozemarijn mee laten trekken in de bouillon.

De ecobrasa briketten waren op, dus ik moest iets anders bedenken. Is Bonfire geworden, maar dat is toch wel iets anders dan ecobrasa hoor. Plastic sliertjes in de briketten, een vies luchtje alsof ze in de lampenolie hadden gelegen. Volgende keer maar weer iets anders…

Blokjes hout in de Weber en gaan!
1459012E-C6F4-477C-90CD-C56ACA48E1C8.jpeg

Ik heb een MT Premium met ring en diffuser plate, maar voor deze keer maar een snake gemaakt. Na afloop had ik het idee dat ik de temp daar toch beter mee kan beheersen.
B31C14AB-1FBA-4D78-A8D4-321E34935BB2.jpeg

Laatste uurtje in de folie, even uit laten dampen en toen in de koelbox laten rusten.

Ik was bang dat het te droog was geworden. Het vlees voelde vrij stug aan. Toen ik hem opensneed viel het gelukkig enorm mee en de smaak was top!
EC2093A4-00BD-448F-ADE4-4D624CE8C0F7.jpeg

Genoeg vertrouwen opgedaan voor de wholepacker!!!

Gerookte tri-tip is ook heerlijk door de chili (brisket waarschijnlijk ook wel).
Voor mij idd ook alleen nog maar snake in de MTP, die diffuser plate en ring liggen al ruim een jaar ongebruikt naast de Weber.

Ik ga hem vrijdag voor het eerst maken op the bastard ook inderdaad om te oefenen!! Op welk temp heb je de bbq aangehouden?

Ik ga hem vrijdag voor het eerst maken op the bastard ook inderdaad om te oefenen!! Op welk temp heb je de bbq aangehouden?
Leuk. Ik heb ‘m rond de 120C gehouden.
Heel veel succes vrijdag!

Dat ziet er goed uit. Wholepacker is erg leuk om te doen na deze succesvolle run. Probleem is ook dat het heel veel vlees is MAAR daar heb ik een oplossing voor. Ik nodig me bij deze uit om je te helpen het vlees op te eten. Ik hoor het wel wanneer de wholepacker op de agenda staat 😜

Terug
Bovenaan Onderaan