Beef en Steak

Tonnetje vol met kool

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nicon
  • Startdatum Startdatum

Nicon

Stoker
Dag iedereen!

Ik hoop dat iedereen een beetje mag genieten van het mooie weer van vandaag en de afgelopen dagen! De Q heeft hier in ieder geval weer extra lekker staan vlammen met het zonnetje erbij!

Recent ben ik overgestapt van een grote plastic opslagbox (links op de foto) naar een zwarte voerton voor de opslag van mijn houtkool.
Ik merkte toch dat mijn houtskool “vochtig” werd ondanks dat de box in de schuur stond. Het duurde opvallend lang om aan te steken (dus ik neem aan dat het vochtiger is geweest?). Ik hoop nu met de voerton die lucht-/waterdicht is van dit probleem af te zijn. Het voordeel is al meteen dat de ton veel steviger is dan de opslagbox die ik van de blauwe koopjesknaller had gekocht die met de nodige tape bijeen wordt gehouden. Het is makkelijker te verplaatsen en ik heb een beter overzicht van hoeveel kool ik nog heb. Dus vooralsnog een prima upgrade!

In deze 60L ton past ~1.5 doos van F&F (nu Eiken & Beuken). Als dit goed bevalt dan koop ik er een tweede ton bij voor een tweede koolsoort (waarschijnlijk Marabu van F&F).

Hoe slaan jullie je voorraadje op als je beperkte opslagruimte in en om huis hebt?

IMG_0859.jpeg

Zo`n tonnetje is een prima oplossing (y)
Ik koop de laatste tijd veel houtskool in dozen met plastic binnen zak dat stapelt al veel beter.

Zo`n tonnetje is een prima oplossing (y)
Ik koop de laatste tijd veel houtskool in dozen met plastic binnen zak dat stapelt al veel beter.
De dozen van F&F komen altijd met papieren zak, prima voor binnenhouden van het gruis en stof, maar heb te weinig ruimte binnen om meerdere dozen te kunnen stapelen helaas. Welk merk levert met plastic zak?

Mooi hoor.
Ik heb bij de Gamma juist zo'n box gehaald maar daar zit een rubberen afdichtingdstrip in het deksel en hij sluit op 6 punten.
Ik ben er ook erg tevreden mee want die zakken houtskool lekken aan alle kanten gruis. Een ton is voor mij een minder goede optie, ik zocht juist iets wat laag is.

Nu staan de dozen van F&F in mijn schuur in een stelling. Ik wil nog wel graag een plastic doos zodat het ook echt droog blijft, maar heb er nog geen energie in gestoken om er 1 te kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk

De dozen van F&F komen altijd met papieren zak, prima voor binnenhouden van het gruis en stof, maar heb te weinig ruimte binnen om meerdere dozen te kunnen stapelen helaas. Welk merk levert met plastic zak?
Ook F&F zal van het type afhankelijk zijn.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Nu staan de dozen van F&F in mijn schuur in een stelling. Ik wil nog wel graag een plastic doos zodat het ook echt droog blijft, maar heb er nog geen energie in gestoken om er 1 te kopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk
De box die ik gebruikte had genoeg inhoud voor een hele zak uit de F&F doos. Ik legde die dan op zn kant erin. Nadeel dat ons schuurtje (lees grote Keter kast) toch vochtiger is dan ik dacht en deze box geen rubberen strip heeft zoals die van Ewald.

Ik gebruik ook een voerton van de welkoop. Deze staat het hele jaar buiten, en het houtskool is nogsteeds perfect. Deze heeft een rubber afdichting in de deksel.

Ik gebruik ook een voerton, en deze staat ook het hele jaar buiten, zelfs in de regen. Ik doe de deksel er los op, en dan sluit voldoende af. Normaal moet er zo'n stalen ring om die de ton afsluit, zoals deze

De Welkoop voertonnen gebruikten we ook bij kanoën en vlotje varen om je spullen droog te houden. Die kunnen wel wat hebben.

Goed idee. Komt er flink wat ruimte vrij in het schuurtje....

Terug
Bovenaan Onderaan