BasBQ
Beef en Steak

Todo list en visite...ff improviseren

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Gisteren had ik wat items voorbereid om de todo list weer eens in te korten (wat overigens een Tantaluskwelling is)
tegen 18:00 kregen we visite dus ik moest ff improviseren om voor iedereen voldoende op tafel te zetten. Gelukkig heb ik tegenwoordig overal een aardige voorraad van dus dit is tegenwoordig geen probleem meer.

Begonnen met een rolbrood deze doet het altijd goed, ik gebruik geen vast recept maar goochel met de spullen welke ik heb liggen.
Dit was dus wat later op de avond en voordat ik de camera erbij had was er al een stuk verdwenen  ???
DSC01987_DxO.jpg

Hierna verder met de todo list, ik had van iemand een recept voor champignons gekregen, deze keer knoflook peterselie en cognac. Lekker maar vind mijn bacon versie toch beter.
Misschien iets voor de vegetariers onder..... euh ......ons  ::) (zijn die hier ?)
DSC01986_DxO.jpg

DSC01990_DxO.jpg

Hierna de BBQ pitboys beef in beer kebabs geprobeerd:
DSC01992_DxO.jpg

Hier druipen ze nog na van de marinade, wat me opviel was dat de beef struktuur erg zacht aanvoelde
Hier net van de Q en eerlijk is eerlijk ze waren erg lekker, met een mooie biersmaak op de achtergrond
DSC01994_DxO.jpg

Om de visite stil te houden had ik nog snel wat Nosmo kebabs gemaakt en hoewel met rundergehakt zijn ze erg smaakvol.
DSC01996_DxO.jpg

Als afronding nog een walnut sticky pie gemaakt, maar het weer gooide roet in het eten. Door een flinke sneeuwbui zakte de temperatuur van de Q flink in.  (inkoppertje voor de Keramiek jongens) deze bleef hangen rond de 140 graden. De pie wat langer laten liggen maar deze was niet meer te redden.
DSC02000_DxO.jpg


De visite had hier een totaal andere mening over, want de overgebleven pie is in een doggy bag verdwenen  :p
al met al weer wat dingen kunnen wegstrepen maar sommige komen zeker terug

Groeten,

Mike



 
lekker man, je hebt ze weer verwent  ;)
 
Petje af Mike, en zeker geen straf om aan te schuiven!
 
Mike, jouw visite vond het vast geen straf dat jij de "CHEF de Q"  was gisterenavond.
Je hebt letterlijk en figuurlijk goed je BEST gedaan  ;D
 
Mevr. Nosmo +1
 
structor zei:
Zo mag ik ook een keer op visite komen? Is je todo lijst nu merkbaar korter?

van mij wel, maar niks tegen de rest hier zeggen dan  ::) Mijn todo list is van het type 2 dingen eraf, 3 er weer bij  :'(  Maar ik denk dat veel meer mensen hier dit probleem hebben  :p
 
dat is dan een zogenaamde Luxemburgse BBQ processie!  (2 stappen achterwaarts, 3 stappen voorwaarts)
 
Ziet er allemaal prima uit, denk dat de to-do-lijst bij de meeste nu weer groter wordt ;).
 
ziet er lekker uit!
 
Frits zei:
Ziet er allemaal prima uit, denk dat de to-do-lijst bij de meeste nu weer groter wordt ;).
Yep heb hem net aangevuld....
 
Terug
Bovenaan Onderaan