Beef en Steak

TODO lijstjes

structor

BBQ Junkie
Volgens mij heeft iedereen hier zo'n beetje een todo-lijst en een vaste receptenlijst. Ik ben erg nieuwsgierig hoe hier op het forum deze lijstjes vastgehouden worden.

Ik trap zelf even af,
1) De todo-lijst een google task lijstje met daarin of het recept of de url
2) Het ik heb hem gemaakt recept is bij mij meestal gewoon een a4-tje met wat kladders c.q. berekeningen aanpassingen eventueel wat notities
3) Het official approved recept (door mijn vrouw :D), mijn vrouw heeft het recept in plastic geseald en het beland tussen de andere approved recepten. Het plastic is lekker makkelijk, want je kunt als het vies is makkelijk een doekje overhalen (of zou het bedoelt zijn dat ik niks meer kan aanpassen ;))

Omdat ik van plaatjes hou, het ik ga hem maken recept
20121031_211800.jpg

Approved:
20121031_211826.jpg

Ik gebruik evernote voor alles dat ik tegen kom en me interessant lijkt. Dat bewaar ik dan daar in en als ik zin heb maak ik iets. Verder heb ik bergen boeken met post-it boekenleggertjes er in op pagina's met recepten die ik nog eens wil maken.

Doe je goed zeg.
Ik gebruik Evernote voor m'n bbq recepten, maar daar staat todo en blijvertje gewoon door elkaar.
Ik ga eens overwegen of ik daar wat struktuur in aan wil gaan aanbrengen..

Oeps.. langs elkaar geschreven. Evernote had ik inderdaad na een eerdere tip van Dennis..

Nee, ik gebruik de standaard versie.
Ik had dit nog niet gezien dus zal eens kijken of het wat voor me is..

Dacht dat de food versie meer is voor dingen die je hebt gegeten.

Ik doe het gewoon "old school", ik heb een folder aangemaakt op mijn NAS met daarin alle recepten die ik wil bewaren in pdf,word of txt formaat. Als je de filenamen een beetje duidelijk houd is er vrij makkelijk in te zoeken. Als het mijn eigen recepten zijn dan zijn het meer een soort van digitale kladjes waar een ander waarschijnlijk niets aan heeft, als het recepten zijn die ik van het web pluk zijn ze natuurlijk wel gestructureerd.

Omdat het op mijn NAS staat kan ik er overal ter wereld bij met mijn laptop, smartphone of tablet, het is mijn eigen cloud. ;)

Mijn TODO lijstje zit meer in m'n hoofd, dat is geen goede plek want daar zit een slechte kwaliteit geheugen in. :-[

Ik heb pas geleden al mijn recepten in Evernote gezet, dmv scannen. Ze kwamen allemaal uit een ordner,( geknipt uit allerlei bladen) en sommigen zijn al 30 jaar oud. Alle extra aanwijzingen en veranderingen heb ik ook tegevoegd. Een flinke klus. Mijn to do lijstje zit daar nu ook in, als ik een recept zie wat me aanspreekt gaat het ook in Evernote.  Ik vind dat heel erg handig, want zo kan ik onderweg kijken wat ik nodig heb aan ingredi?nten. En ik deel mijn notities met Zoon en Verkering. Kunnen zij koken wat ik uitgekozen heb ;)

Ik gebruik Microsoft OneNote.
Het staat zowel op PC als mobiel.
Deze synchroniseren met elkaar via internet.
Je kan er tabbladen onder tabbladen aanmaken voor de structuur en overzichtelijkheid.

Verder kan je eenvoudig (delen van) websites, e-mails en andere bronnen overnemen. Uiteraard is het ook zelf in te voeren en aan te passen.

Groet,
Arjen.

Ik print alles uit en bewaar dat in een ordner en de meest gangbare zet ik in een map op de pc,en het lijk omslachtig maar heb al een paarkeer een vastgelopen pc gehad.

H??l lang geleden ben ik begonnen met recepten op een typemachine te tikken (da's zo'n printer waarbij je zelf de letters moet bedienen).
Later een receptenboek in WordPerfect  :o (zo oud ben ik al) gemaakt en aangezien ik telkens ingehaald wordt door de techniek print, knip en scheur ik nu alles uit en plak dat op A4 papier en archiveer de blaadjes in een ordner.
Zo nu en dan blader ik door de ordner en kies een recept uit wat ik ga maken.

Ik heb een ordner. Als een recept 'approved' is, gaat hij daar in. De tabbladen zijn van het alfabet. Oldschool dus.

Misschien toch eens evernote proberen ;)

Abraham zei:
Evernote had ik inderdaad na een eerdere tip van Dennis..

Ja, ik ben natuurlijk ook door Dennis aan Evernote! Hij doet dat heel subtiel. Komt er mee aan, en dan zeg ik NEE! ( want ik heb alles op papier). De volgende keer laat hij weer ff snel zien hoe slim het werkt, en dan zeg ik NEE! En dat doet hij gewoon een keer of 3. Mijn NEE! Gaat steeds zachter klinken. Dan krijg ik een prive-les, want ik snapperniksvan... En dan een maand of twee later roep ik tegen iedereen " ik heb NU iets handigs joh Evernote! Moetjeookeenskijken" .....
Ja het is me er een, die Dennis! Ik lach me rot dus! Die kan nog ijs verkopen aan pinguins, serieus. Maar hij had wel gelijk, het werkt werelds. Dus Dennis, IK DANK JE :)

Voordeel van programma's als evernote en oneNote is dat de gegevens centraal ergens op een computer staan, die wordt door het bedrijf netjes gebackupped en je hebt ze op al je apparaten. Bij mij op mijn iMac, laptop, iPhone en iPad. Als ??n van die apparaten de geest geeft is er niets aan de hand want de gegevens staan nog steeds in de Cloud.

Ik zie het voordeel van het hebben in online lijstjes... Ik heb tegenwoordig ook heel vaak de ipad op het aanrecht / bbq liggen, echter ik blijf een papier al dan niet geseald in plastic heel prettig vinden (zeg ik dit echt als ict-geek ;))

Smaakt dat Ipad van de BBQ?  :D

Terug
Bovenaan Onderaan