Beef en Steak

Tips voor weegschaal

 
 

Monstersinc

Kooltjesharker
Berichten
111
Aangezien nitrietzout/colorozo nogal precies afgemeten moet worden, mijn vrouw graag bakt en ik zelf brood/broodjes bak, zijn wij op zoek naar tips voor een goede weegschaal die tot 1 of 2 cijfers achter de comma weegt.

Zijn er mensen die iets kunnen adviseren?

Alvast bedankt!
 
Ik heb al een aantal jaar deze en daar ben ik erg tevreden mee. Alleen de batterij gaat niet super lang mee (enkele maanden bij wekelijks gebruik), maar voor dit geld maakt me dat niet veel uit.
 
1724227392947.png


Deze heb ik voor m.n. gist afwegen. Tot nu toe zeer tevreden maar geen uitgebreid vergelijkend waren onderzoek gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben een Soehnle page profi keukenweegschaal weegt tot 15 kg. en is 1 gram nauwkeurig, 55 euro


1724227601243.png

Deze hebben we nu alweer een aantal jaren en bevalt uitstekend, het weegoppervlak is van glas waardoor hij zeer makkelijk te reinigen is met een vochtige doek.
Voor zeer kleine hoeveelheden 0,1 gram nauwkeurig heb ik een mini weegschaal bij de Hanos gekocht, 20 euro

1724228432897.png

0,1 gram nauwkeurig is echt wel genoeg voor onze doeleinden, ik zie ook wegers die 0,01 gram nauwkeurig zijn maar dat is echt niet nodig tenzij je andere witte zaken wilt wegen ;)
 
Heb er zelf een van ome Ali besteld een lange tijd terug. Voldoet prima, maar als je voor €5 eentje op bol kunt kopen is dat het wachten niet waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan