Beef en Steak

Tips voor snijmachine?

Hoogie

Gemarineerd
Nu de kerstman binnenkort weer langs komt, ben ik de snijmachinemarkt een beetje aan het verkennen. Zelfs de budgethouder hier in huis is het er mee eens.
Beperkende factoren:
- ik wil hem niet continu op het aanrecht hebben staan, dus hij moet een beetje handzaam zijn.
- Ik ga hem niet elke dag, en misschien zelfs niet elke week gebruiken . Ik zit te denken aan een prijs van maximaal (ongeveer😃) €250.
- het is vooral bedoeld voor vleeswaren, maar het zou mooi zijn als ik er ook kaas en eventueel brood mee kan snijden.

Ik zie wel veel van Graef. Is dat wat?
Hebben jullie tips?

Ik heb nog geen overleg met de budgethouder gehad maar wel belangstelling.
Kijk dus even "anoniem" mee

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Een nieuwe snijmachine is een leuke toevoeging op je accessoires in de keuken. Waar ik zelf op heb gelet destijds bij aanschaf is of je een snijmachine hebt die zijn snijblad zelf kan slijpen. Dit heeft als voordeel dat je je snijblad zelf kunt slijpen waardoor je de machine niet uit elkaar hoeft te halen. Op marktplaats staan soms mooie betaalbare Berkel snijmachines. Het is een kleine investeering maar dan wel eentje voor je leven 😀.

Kleine tip: Brood moet je niet willen snijden op een “ vlees “ snijmachine, kaas lukt wel perfect maar brood snij je op een snijmachine met een kartel blad, dit omdat je anders het brood kapot duwt met het snijden.

Als ik bij de budgethouder via omtrekkende bewegingen naar de mening sondeer is "ruimte in de keuken" ook een issue.
Technisch gezien zou ik zoals @Sticky Fingers aangeef voor een gebruikte Berkel gaan.
Je hebt dan een degelijke machine die makkelijk te onderhouden is.
Maar ruimte wordt een dingetje.......

Technisch gezien zou ik zoals @Sticky Fingers aangeef voor een gebruikte Berkel gaan.
Ja, die ruimte vooral. In het bedrijf van mijn ouders hadden we vroeger een Berkel, maar dat was echt wel een kolossaal en zwaar ding. Ik kijk het nog even aan. De kerstman is er nog niet.

Wij hebben hier een snijmachine die @mrooding ooit had uitgezocht als een beetje een alleskunner en die niet veel ruimte in beslag neemt.
Het is de ritter icaro 7, toen volgens mij bij Otto gekocht, snijden gaat goed en is heel gemakkelijk op te bergen 😜

@Jet : dank voor de tip. Wat ruimte betreft lost dit veel op en zou dit zeker een oplossing kunnen zijn.

@Jet: Dank je. Hij is inderdaad goed op te bergen! En zowel brood als dunne vleeswaren goed te snijden?

@Jet: Dank je. Hij is inderdaad goed op te bergen! En zowel brood als dunne vleeswaren goed te snijden?
Jawel, vleeswaren gaat prima maar ga hem niet vergelijken met een Berkel oid, flinterdun zoals Italiaanse gedroogde ham wordt lastig.
Voor flinterdun heb je er echt eentje uit het duurdere segment voor nodig.
Brood (max 14 mm. dik) gaat prima omdat het mes allround is er zit een golfje in waardoor je het brood niet platdrukt.

Jawel, vleeswaren gaat prima maar ga hem niet vergelijken met een Berkel oid, flinterdun zoals Italiaanse gedroogde ham wordt lastig.
Je kunt er ook een glad mes bij kopen als accessoire. Dat gaat waarschijnlijk beter voor gedroogde ham en carpaccio en dergelijke.

@Hoogie : ziet er goed uit én compact! Blijft er nog ruimte over voor kneed machine en de gehaktmolen die ik ook op mijn lijstje heb staan 🫣

Ik ben bang dat ik gewoon moet verhuizen naar een boerderij met wat land zodat ik de grondstoffen ook zelf kan maken.......

Maar serieus lijkt me een goede optie. Ben benieuwd hoe je hem gaat ervaren in het gebruik.

Ik ben bang dat ik gewoon moet verhuizen naar een boerderij met wat land zodat ik de grondstoffen ook zelf kan maken.......
Ik ben bezig geweest met een moestuin, maar dit jaar de pijp aan Maarten gegeven. Katten die mijn moestuin als kattenbak zien, honderden slakken die alles opeten. Ik werd er gek van. Ik hou het nu bij een paar kruiden en knoflook.

Nu weet ik niet of deze machines goed zijn, maar Fritel is één van de betere merken als het op “frikandellenvijvers” aankomt.

Hier staan verschillende soorten snijmachines, de één is voor brood, en anderen kunnen het allebei, kijk voor de zekerheid even bij de unieke kenmerken als je hem aangeklikt hebt.

Deze lijkt het allebei te kunnen:

En is ook ruimtebesparend.

Vind ze qua prijs ook redelijk gunstig, maar kan je er technisch dus niks over vertellen.

Hmmm, even gekeken bij de reviews, en het vermogen schijnt voor velen te licht te zijn, ook heeft men moeite met dun snijden van bijvoorbeeld vleeswaren.

De onderste vier hebben een wat zwaarder vermogen, maar deze zijn dan weer niet ruimtebesparend 🙈

Blijft toch nog best lastig, ook al lijkt de vraag simpel.

Dank je Arjan,
Ja, ik heb best wel even rondgekeken. Ik vond de Graef en Ritter Ricaro7 er wel het beste uit komen. Het zijn niet de goedkoopste merken, maar het zijn ook weer geen prijzen als van een Berkel.
Ben benieuwd hoe de Graef het doet. Ik krijg hem maandag.

Ben benieuwd wat je ervaring er mee gaat zijn, ik hoor het graag👍🏼

Heb een Berkel gehad. Is niet handig als je hem maar af en toe gebruikt. Mits je hem natuurlijk niet hoeft op te bergen maar voor mij was het elke keer optillen en verplaatsen niet te doen. Heb hem toen verkocht en een kleinere handzame bij de Hanos gekocht voor €300. Werkt voor mij prima

IMG_4873.jpg

Ik heb om die reden gekozen om een mooie
Berkel aan te schaffen en op een extra meubel in de woonkamer te zetten. Vrouwlief is niet dol enthousiast maar is inmiddels gewend.

Terug
Bovenaan Onderaan