BasBQ
Beef en Steak

Thermoworks Smoke X2

 
 
 
 

LuMbErJaCk

Kooltjesharker
Berichten
157
Ik ben op zoek naar een webstore in Nederland, of ergens in een EU land, dat de Thermoworks Smoke X2 verkoopt.
Mijn Aliexpress metertjes wordt ik gillend gek van en als ik later groot ben en ook een mooie kamado heb dan wil ik ook de Billows erbij kopen.
Vuur en Rook had ik het gevraagd en zij gaven heel vlot antwoord, alleen niet met het gewenste antwoord: " Deze versie is helaas nog niet verkrijgbaar in Europa, wanneer dit wel het geval is nemen wij ‘m uiteraard op in ons assortiment."
Thermapen Nederland had ik het ook gevraagd, maar nog geen antwoord van gekregen.

Weet iemand misschien een andere webwinkel die de Smoke X2 al wel verkoopt aan deze kant van de oceaan?
 
Ben ik ook wel benieuwd naar. De X4 lijkt me wel wat maar tot nu toe inderdaad geen leverancier gevonden die in Nederland levert :(

Sent from my Pixel 3a XL using Tapatalk
 
Deze gaat nooit in Europa uitkomen. Deze thermometer gebruikt de 915 MHz band, deze mag alleen in noord en zuid amerika gebruikt worden onder bepaalde restricties. In de rest van de wereld is deze dus niet beschikbaar voor dit soort doelen helaas.
Enige manier is via (illegale) import, met het risico dat deze aan de grens wordt tegengehouden en je geld kwijt bent.
 
Deze gaat nooit in Europa uitkomen. Deze thermometer gebruikt de 915 MHz band, deze mag alleen in noord en zuid amerika gebruikt worden onder bepaalde restricties. In de rest van de wereld is deze dus niet beschikbaar voor dit soort doelen helaas.
Enige manier is via (illegale) import, met het risico dat deze aan de grens wordt tegengehouden en je geld kwijt bent.
Oh sh*t, dat wist ik niet. Inmiddels ook maar een mailtje gestuurd naar Thermoworks zelf, even afwachten wat zij antwoorden. Met een beetje mazzel komen ze nog met een europese versie.
 
Deze gaat nooit in Europa uitkomen. Deze thermometer gebruikt de 915 MHz band, deze mag alleen in noord en zuid amerika gebruikt worden onder bepaalde restricties. In de rest van de wereld is deze dus niet beschikbaar voor dit soort doelen helaas.
Enige manier is via (illegale) import, met het risico dat deze aan de grens wordt tegengehouden en je geld kwijt bent.
Dan beperken ze wel heel erg hun afzetgebied lijkt me 🤔, zal er idd nog wel een europese versie komen.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb al antwoord ook van Thermoworks, is natuurlijk een uurtje of 8 vroeger in Utah dan bij ons.
Thank you for the email. We do not have any authorized re-sellers in The Netherlands unfortunately. I am not sure when/if these products will be available through ETI, as we don't have that specific type of information. I would recommend contacting them so see if they plan to add these products.
Dus nu ook maar een mailtje naar ETI eraan wagen, wordt vervolgd...
 
Dan beperken ze wel heel erg hun afzetgebied lijkt me 🤔, zal er idd nog wel een europese versie komen.
Probleem met die frequenties is dat ze per regio geregeld zijn (3 in de wereld) en het ook meteen bepaald hoeveel data je kan versturen per sec en je bereik. Wil je meer bereik dan wil je lagere frequentie, maar gaat ten koste van de bandbreedte van je data. Bereik kan opgelost worden door meer vermogen, wat weer meer batterij kost en misschien niet mag vanwege veiligheidslimieten etc...

kans bestaat dat ze een andere variant uitbrengen voor Europa. Ligt er natuurlijk aan hoeveel ze ervan verkopen en of ze het de moeite waard vinden
 
als alternatief de signals nemen, is wel niet volledig hetzelfde gebruik (bt-wifi met gsm ipv een extra schermpje).
 
Antwoord van ETI:
We are looking in to the possibility of stocking/selling the Smoke X2 in Europe, the problem we have at the moment is the R/F Band currently used is suitable for the US and we need to make sure it is ok for the UK and Europe. At the moment we are waiting for an update from our EMC Test House for confirmation. Unfortunately I am unable to confirm when or if the Smoke X2 will be available in Europe.
cold_as_ijs had dus helemaal gelijk over de frequenties (y)
Zonder coronacrisis had een collega hem wel mee kunnen nemen uit de USA, die komt daar een paar keer per jaar.
Misschien dan toch maar de Signals bestellen, want ik wil later wel de Billows erbij hebben namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan