BasBQ
Beef en Steak

The Homesick Texan

Sickboy

Sprokkelaar
Berichten
40
Book%2Bcover%2Bsmall.jpg

Titel: The Homesick Texan
Auteur: Lisa Fain
ISBN: 978-1-4013-2426-1 (Hardback)
Taal: Engels
Aantal blz: 357
Waar te koop: Bol.com, Amazon, Bookdepository
Prijs in ?: 27.99 (bol.com)
Bespreking:
Het is een mooi groot boek, bijna A4 formaat. De hardcover is lekker zwaar, de bladzijden van mooi dik papier. De hardcover versie heeft een foto omslag, wanneer deze word weggehaald word een effen rood kaft zichtbaar met op de rug een mooi logo van twee texas cowboyboots, de titel naam van de schrijfster en het logo van de uitgever. Ik vind het er sjiek uitzien.

The homesick texan is een populair BLOG van de texaanse Lisa Fain die verhuisde naar New York en daar heimwee kreeg en daarom op zoek ging naar winkeltjes die de ingredienten verkopen om te kunnen koken in de texaanse stijl om zo de heimwee te verminderen. De recepten die ze maakt worden op het blog gezet. Eerst alleen om recepten uit te wisselen met vrienden en familie, maar steeds meer mensen ontdekten de site. DE recepten van  het blog zijn nu verzameld in het boek.

Het boek barst van de mooie foto's die voor zover ik het kan vinden door de schrijfster zelf gemaakt zijn. Het boek is opgedeeld in twaalf hoofdstukken en bevat ongeveer 150 recepten. De onderwerpen van de hoofdstukken gaan van The pantry (veel gebruikte ingredienten) naar pickles en preservatives, salsas sauces and gravies, dan verder met morning foods,appetizers, chillies soups and stews, classic TexMex, beef,pork and fowl. Seafood, sides, breads en sweets. Elk hoofstuk begint met een introductie, meestal een kort verhaaltje over hoe zij zich het eten herrinnerd of uit welke streek van texas het gerecht komt. Deze introducties zijn leuk om te lezen, vlot geschreven en niet te lang. Het is tenslotte een kookboek  ;)

De recepten zelf zijn duidelijk omschreven met eerst een omschrijving van waar het gerecht vandaan komt en welke variaties er van zijn en dergelijke. Daarna volgt een stap voor stap omschrijving van de handelingen die je moet doen. Links meestal een pagina grote foto van het gerecht en rechts in de kantlijn van de pagina de ingredienten.
De recepten die in gemaakt heb zijn goed te volgen en al lijken de ingredienten lijsten soms erg lang, de meeste chillies en kruiden zijn redelijk te verkrijgen. meestal kun je je bij een online mexicaanse winkel wel terecht. En vaak word er voor moeilijke ingredienten een alternatief gegeven. De meeste gerechten zijn op de bbq te maken, al word het niet direct zo verteld. Maar veel recepten worden bereid in black iron skilets en een stew kan bijna altijd gemaakt worden in een Dutch Oven. De grill recepten gaan natuurlijk sowieso op de Q

Ik heb dit boek nu een paar maanden en ik ben er nog steeds heel blij mee. Ik probeer nog regelmatig recepten uit dit boek, en het valt eigenlijk altijd goed uit. Mijn persoonlijke favoriet tot nu toe is Migas. Een ontbijt van gefrituurde tortillas ei en jalepenos. het perfecte ontbijt vooral in de zomer.
 
De beschrijving maakt me al hebberig  :p
 
Bedankt voor de beschrijving!!
 
klinkt heel goed, bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan