BasBQ
Beef en Steak

The Columbus Pro Line large Q

Janco Keuris

Tondelzoeker
Berichten
2
Hallo allemaal, na een 3 tal jaar op mijn Weber Master Touch ben ik nu wel klaar om weer eens een stapje verder te gaan en ben ik aan het kijken voor een mooie Kamado (met behoud van de Weber uiteraard). Mijn oog is gevallen op deze stoere "The Columbus Pro Line large Q" en ga dat verder nog even uitzoeken en hopelijk vind ik hier wat meer informatie over dit merk. Zo te zien is er maar 1 leverancier van dit merk.

gr Janco
 
Welkom bij het genootschap!
Ik ken de Columbus niet, maar er is hier vast meer informatie te krijgen.
 
welkom op het forum.
the Columbus is een fijne Kamado. Zelf heb ik de Large (niet de Pro Line). Ben er zeer te vrede over.
 
Welkom Janco!

Je bent niet de eerste iig ;)
Columbus topicje
Vraag desnoods wat mense om hun ervaring nu na 1 jaar gebruik.
 
Thx dat is inderdaad net wat ik zocht. In eerste instantie dacht ik aan de Pro Line Large Q, omdat dat de nieuwste is in de serie. Maar na navraag bij de dealer blijkt dat de Urban Grey het het betere model is.
Hey Janco toen ik amgard belde kreeg ik te horen dat er zo goed als geen verschil is tussen de Q en pro line behalve de vuurschaal. De pro line 1 geheel en de Q niet. Ze lieten zich ook ontvallen dat er een nieuwe uitvoering van de pro line is maar eerst de oude voorraad op moet.
 
Hey Janco toen ik amgard belde kreeg ik te horen dat er zo goed als geen verschil is tussen de Q en pro line behalve de vuurschaal. De pro line 1 geheel en de Q niet. Ze lieten zich ook ontvallen dat er een nieuwe uitvoering van de pro line is maar eerst de oude voorraad op moet.
Is de Q dan niet de nieuwere versie van de Pro Line? Ik overweeg zelf ook om de Columbus aan te schaffen maar twijfel tussen de Q en Urban versie. Heb aan de verkoper gevraagd of een vuurschaal in segmenten beter is, maar kreeg als antwoord "beter niet, wel anders"????
 
Dan breekt hij niet, want hij ligt al in stukken. Is bij mijn KJC ook, werkt verder hetzelfde.
 
ok, bedankt voor je antwoord. Dan begrijp ik niet goed wat nu echt het verschil is tussen de Q en de Urban versie buiten cometische verschillen.
 
maar kreeg als antwoord "beter niet, wel anders"????
Dan heeft ie er geen verstand van. Keramiek zet uit bij verwarmen en krimpt bij afkoelen. Als iets uit 1 stuk is dan veroorzaakt dit veel stress met uiteindelijk een breuk tot gevolg. Als de vuurschaal uit meerdere stukken bestaat dan is er ruimte om uit te zetten/te krimpen. Deze ruimte VERMINDERT de stress want er is ruimte om uit te zetten/krimpen. Het is nog steeds mogelijk dat bij een vuurkorf uit meedere delen een deel scheurt, maar het gebeurt veel minder snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan