BasBQ
Beef en Steak

The Bastard: Grillrooster past niet op de gietijzeren plate setter: WORKAROUND

 
 
 

Henk

Vuurmaker
Berichten
93
Het standaard grillrooster van mijn Bastard past niet op de bijgeleverde gietijzeren plate setter. Als het rooster op ??n poot goed ligt, ligt het op de andere twee poten op scherp. Je hoeft er maar naar te kijken en het rooster valt op de plate setter.

Du25dXt.jpg


Als op deze poot het rooster goed ligt ...

5tzgMnb.jpg


ligt het op de andere 2 poten zo:

LWthuG6.jpg


Na klagen bij 200Fahrenheit kreeg ik uiteindelijk dit rooster. Veel zwaarder en mooier, maar nog steeds het zelfde probleem:

6l4cMqu.jpg


200Fahrenheit zei dat ze verder niets voor me konden doen  :-L dus met collega's zelf oplossingen geprobeerd te verzinnen. De plate setter wilde ik niet aanpassen (gietijzer is een wat lastig te bewerken materiaal). Komt mijn collega Paul met het idee dat er misschien iets zou kunnen met staaldraadklemmen.

Dit soort dingen:

hulfIia.jpg


Ze bestaan ook in roestvrij staal, maar zijn dan 4x zo duur. Eerst maar eens met de ijzeren klemmen testen of het werkt.

Drie klemmen heb ik op gelijke afstand van elkaar op de buitenrand van het rooster aangebracht en strak aangedraaid. Vervolgens de buitenste stukken schroefdraad er af gezaagd. Daarna de klemmen naar binnen gedraaid zodat de klemmen als volgt op de poten van de plate setter rusten:

TvUT55O.jpg


Van boven ziet het er zo uit:

TSKlBeg.jpg


Het plaatsen van het rooster moet nu met enig beleid gebeuren, maar het ligt vervolgens wel stabiel.

De inkepingen in de vuurring zijn zo diep dat de klemmen de vuurring niet raken als ik geen plate setter gebruik.

u2qUUzk.jpg


Nu eerst maar eens proberen hoe het werkt.
 
Leuke oplossing, maar niet echt DE oplossing???.

Ik vind het schandalig van een leverancier dat ze je hier mee laten zitten.
Jij betaalt een hoop geld voor een product dat goed moet zijn (op elkaar moet passen).
Zij moeten met een oplossing komen, deze huisvlijt is leuk maar geen echte oplossing maar pleisters plakken.
zoals ik in de rookkamer al had gepost zijn er 2 leden met een grillrooster van dezelfde Bastard BBQ met een andere diameter (47 cm en 49,5 cm.)




 
Ewald zei:
Leuke oplossing, maar niet echt DE oplossing???.

Ik vind het schandalig van een leverancier dat ze je hier mee laten zitten.
Jij betaalt een hoop geld voor een product dat goed moet zijn (op elkaar moet passen).
Zij moeten met een oplossing komen, deze huisvlijt is leuk maar geen echte oplossing maar pleisters plakken.
zoals ik in de rookkamer al had gepost zijn er 2 leden met een grillrooster van dezelfde Bastard BBQ met een andere diameter (47 cm en 49,5 cm.)

Ik kan je zeggen dat mede door deze post (en het lekker licht openen van de dome, en garantie, en D&Q) ik niet voor de Bastard gekozen heb maar de KJ2.
 
Ewald zei:
Leuke oplossing, maar niet echt DE oplossing???.

helemaal mee eens. Topic heeft nu een andere titel.

mcjas zei:
Ik kan je zeggen dat mede door deze post (en het lekker licht openen van de dome, en garantie, en D&Q) ik niet voor de Bastard gekozen heb maar de KJ2.

Logisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan