Beef en Steak

Texas BBQ worst

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
225
Vandaag heb ik het mezelf wel heel makkelijk gemaakt: Texas BBQ-worsten van vuur&rook die alleen even opgewarmd hoefden te worden, want ze waren al gegaard. Beetje houtskool, alles wat kleur gegeven en gezorgd dat ze goed warm waren.

signal-2024-09-14-182505_002.jpeg


Dit was de eerste keer dat ik ze had. Ze zijn lekker, maar in Texas zijn ze toch echt lekkerder :cool:
 
Ben niet bekend met de Texas BBQ worst. Wat is dat precies? Ik neem aan dat het een soort braadworst is maar dan met een specifieke kruiden combinatie.
 
Ben niet bekend met de Texas BBQ worst. Wat is dat precies? Ik neem aan dat het een soort braadworst is maar dan met een specifieke kruiden combinatie.

In dit geval is het gewoon een braadworst, met cheddar/jalapeño, dat is in Texas een veelgebruikte combinatie.
 
Hahaha wat van ver komt is lekker. Misschien een keer zelf BBQ worst maken ? :D
 
Heb ze ook geproefd en zijn echt lekker.

Ook die met ui en bacon zijn toppers
Die had ik gezien maar helaas staat op de website geen lijst met ingrediënten (ik zal ze daar eens op wijzen). Ik had gelezen dat sommige van de worsten gemaakt worden met venkel en laat ik nu net een overgevoeligheid hebben voor veel planten uit de schermbloemenfamilie (reacties variërend van lichte rillingen tot een migraine).
 
Ik zie wel voor het eerst dat iemand de kerntemperatuur van een worst meet 😅

Ja, dat ziet er misschien wat raar uit, maar daar zijn redenen voor: ten eerste stond op de verpakking 72C (en de eerste keer volg ik eigenlijk altijd de instructies, pas vanaf de tweede keer negeer ik ze). Ten tweede ben ik geen worstexpert (dus ik wil ook een beetje kijken hoe het allemaal gaat en reageert) en ten derde zit ik hier iemand met een zwak immuunsysteem. Hoewel de worsten al gegaard zijn en vacuum waren verpakt (en gekoeld waren verstuurd) neem ik daar liever geen risico mee, want die persoon moet nog een paar jaar mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan