BasBQ
Beef en Steak

Tex Mex Carnita in de Dutch Oven

 
 

Fulco

Vuurmaker
Berichten
76
Vandaag een Tex Mex Carnita Taco maken. Het zou van de maker van dit recept het lievelingsrecept zijn. Dusdanig dat hij z'n 3e dochter wilde vernoemen naar deze Carnita. Voldoende inspiratie dus dit gerecht te proberen. Wel met een eigen touch. Origineel is dit niet op de BBQ, maar het lijkt me een uitstekend recept om lekker in een dutch oven op de Big Green Egg te maken. Later weten we meer of dit alles een goede keuze is geweest
4b7134fff2e52ab0c80ddb8ec9801f10.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
26fc3f9b8096453d71c9ad3dd73d0fc7.jpg
zo zou het eruit moeten komen te zien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
4735698adb62f0abd90e53c247ef1593.jpg
de 1 kg procureur gemengd met 2 zakjes chipotle en citrus spicemix, 1 uitgeperste limoen, 1 uitgeperste sinaasappel, 1 eetlepel soja en komijn. Goed dat ik het recept overtype, want ik zie dat ik de 5 teentjes knoflook ben vergeten. Die ga ik nog even hakken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik maak regelmatig Pork Canitas ( in een gietijzeren pan op het ei, vraag me niet waarom, want kan ook gewoon in oven). Lekker heerlijk, maar wel zwaar eten.

Ik heb het recept al gevonden, Jonas Cramby?

Waar heb jij die zakjes vandaan? Chipotle-citrus? Grappig, nog niet eerder gezien.
 
Haha Dominique, er zijn dus meer "gekken" die alles op het ei willen maken. Op het ei koken is hobby en leuk, in huis is gewoon eten maken. Die Rub hebben ze sinds kort bij de Plus. Staan in het sauzen schap. Daar hebben ze een leuke range met BBQ producten. Vorige week kon je je geld terug krijgen. Heb een hele serie gekocht, voldoen erg goed. Ook die sausjes zijn top. Zag laatst ook bij Albert Heijn een serie staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Inderdaad Jonas Cramby. Geinig boek. Nu een mango salsa maken. Ben aan het "spelen" met gedroogde pepers. Moest ik online kopen, want in de supermarkt vind je die niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
6336ed021d8f5253e9ccfdcfb4dcd517.jpg
Nu we toch bezig zijn met een verslagje: De Mangosalsa  Gaat niet op 't ei, maar hoort wel bij 't gerecht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lijkt me lekker!








PS. je foto's worden echt veel mooier als je ze niet recht van boven af neemt, plus dat je dan ook niet steeds per ongeluk je voeten op de foto zet. ;)
 
a9a6cd60a208fcd065a6779057334c32.jpg
even aanbraden (en schuin)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
8564f3beb8db7a21d0ecdacfe7a14aa5.jpg
cola regular erbij en nu zo'n 2 uur sudderen. Het ruikt al heerlijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zo, dat ziet er lekker uit zeg
 
da802faf0e90840ab592976a7f047cdb.jpg
duurde wel wat langer dan de geplande 2 uur. Maar jonge jonge. Wat is dit lekker. Pittig maar niet te scherp. Heerlijk gewoon. Lekker zoet ook door de cola


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
We hadden hier een feestje. De 2 kg Pulled Pork en de 1 kg Carnita waren in 10 minuten verdwenen. En ik maar denken dat we veel te veel hadden. Beide gerechten zijn erg makkelijk voor te bereiden, om vervolgens op het moment zelf te regenereren. Oh ja, uiteraard het ei nog wel opgestookt voor een cedar planked salmon. Alles werd goed ontvangen, maar de Carnita gaat zeker in de herhaling. Misschien nog wel lekkerder dan de andere 2 gerechten, en dat zegt wel wat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dank voor dit recept!
Staat meteen hoog op mijn todo lijstje. Ben dol op dit soort voer  :)
 
Zeg het er uiteindelijk uit zoals op de foto?
 
Terug
Bovenaan Onderaan