Beef en Steak

Terug op het forum

• Onderwerp starter Onderwerp starter sanderlandkroon
  • Startdatum Startdatum
S

sanderlandkroon

Gast
Na een aantal maanden/jaren afwezigheid weer terug op het forum.

Wat ik zoal doe met de BBQ ? Vooral vlees & vis bereiden en zo af en toe wat groenten en een toetje.

Met welke BBQ: de Weber One-Touch 57cm met GBS rooster en twee brikettenbakjes.
ik heb nog de platte pan van GBS en daar kan je lekker aardappeltjes, groeten en peertjes op maken.

Last but not least: de PIZZARING en steen.
Met houtblokken erbij wordt het bloedheet en kan je echt pizza's bakken. Wel goede handschoenen, lange schep en goed tegen warmte kunnen noodzakelijk.

Qua vlees gaat er veel rund op:
Bavette (dat geeft zo'n lekker Frans vakantiegevoel, bij iedere slager ligt het daar en hier bijna nergens), Rib-eye, Entrecote, Staartstuk en straks een Cote de Boeuf Alles het liefste al een groot stuk.
Varken:
Buikspek, spare-ribs (van nul af, niet de voorgekookte), karbonade, speklap en dat wat slager Ton of Piet voor me afsnijd.

De 24 uur grillen heb al eens volgemaakt met een stuk varken en dat smaakte heerlijk. Bakje water & houtsnippers erbij.

Kip gaat er ook op:
Kippepoten, dijen.

Vis:
Tonijn, zalm, zwaardvis, garnalen.

Waar:
Vlees bij de slager in het dorp en de Sligro. Zo heel af en toe bij een BBQ shop maar het ontdooien duurt me te lang.

Waar stook ik mee:
Afgelopen jaar Greek-Fire en net weer twee dozen gehaald. Deze briketten gaan lang mee en kan je in het water gooien na afloop en de volgende dag gewoon weer gebruiken.
Soms gooi ik er wat houtskool bij want aanmaken van Greek-Fire duurt net wat langer.
De 300?C op de Weber thermometer in het deksel haal ik regelmatig. Voorlopig blijf ik bij Greek-Fire.

Temperatuur:
Kernthermometer

Wanneer:
Zomer & winter

Wensen:
Vandaag weer lang staan dubben over een kamado maar mijn Weber doet het eigenlijk ook gewoon goed en valt nog niet uit elkaar.
Misschien dan maar een fancy bluetooth thermometer en andere nutteloze tools.
Ook een pizza-oven staat nog op het verlanglijstje maar dat is wel weer een bouwwerk in de tuin.

EN: dry-aged vlees van Chateaubriand, daar wil ik nog eens een hele mooie Cote de Boeuf halen.

Welkom (terug) !

Goede intro. Nu de foto's! Ben gek op foto's:)
Welkom terug

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan