Beef en Steak

Tenneker Comet TC-4

wvdburg85

Tondelzoeker
Hallo,

Bij de Hornbach verkopen ze al een tijd de grill guru, maar kwam er plots een nieuwe tegen toen ik plantjes ging kopen.

Hier is weinig over te vinden op het internet helaas dus ben ik benieuwd of hier al mensen zijn met ervaring?

Het betreft een Tenneker Comet TC-4, die ik er persoonlijk erg netjes uit vindt zien en ook nog eens erg compleet is.

Het merk Tenneker kan ik zelf ook alleen vinden bij de Hornbach. Is dit dus een huismerk van deze bouwmarkt? Of is dit wel degelijk een op zichzelf staand en gerenommeerd merk?

Ik ben benieuwd naar ervaringen en aanvullingen op dit forum!

Onderstaand een link naar de
kamado;

Op zich geen gekke Q, alleen jammer dat er geen multi level rooster systeem in zit .
Mocht dit jou budget zijn en vind je rood mooi dan zou ik voor de Joe classic 1 gaan ( heeft ook een level systeem) kwaliteit en garantie een stuk beter.

IMG_1937.png

Laatst bewerkt:
Op zich geen gekke Q, alleen jammer dat er geen multi level rooster systeem in zit .
Mocht dit jou budget zijn en vind je rood mooi dan zou ik voor de Joe classic 1 gaan ( heeft ook geen level systeem) kwaliteit en garantie een stuk beter.

Bekijk bijlage 73091
De KJ classic 1 heeft wel degelijk een level systeem (divide and conquer) 😉.
Heb hem zelf en maak hier veelvuldig gebruik van 😁

De KJ classic 1 heeft wel degelijk een level systeem (divide and conquer) 😉.
Heb hem zelf en maak hier veelvuldig gebruik van 😁
Ach zie het nu ook . 🫢
Heb de tekst aangepast (alleen een g’tje weg gehaald 😅).

• Leuk
Waarderingen: BasB
Tenneker is het huismerk van de HORNBACH.
Geen flauw idee of het wat is.

IMG_4971.png

Vraag me af of er een platesetter of iets dergelijks bij zit zodat je indirect kan barbecuen. 54 cm doorsnede is mooie maat, maar of je daar dan ook accesoires van andere merken op kan gebruiken weet ik niet

Garantie is ook een ding, er staat tien jaar
Maar je moet wel aantonen dat het buiten je schuld is gebeurd.
Hoe doe je dat met scheuren?

Laatst bewerkt:
Als ik dit bedrag zou gaan uitgeven dan liever aan een wat meer "main stream" merk.
Bespaart je ook een hoop tijd mocht je accessoires bij willen kopen.

Wel een doordacht apparaat met wat handige snufjes afgekeken van diverse merken.
Fiberglass, klem en veer van Kamado Joe, ruitjespatroon in het keramiek van Vision, flip grid en divided firebox van Grill Guru (al had ik daar liever multi leven halve manen gezien) gecoate stenen van the Bastard en ook de zijtafels doen me denken aan het oude model Bastard.
Zou me niks verbazen als deze door 200 Fahrenheit wordt geïmporteerd met plakmerk Tenneker, speciaal voor Hornbach, Dit aangezien Hornbach goede zaken met ze doet met alle Grill Guru's die ze verkopen.

Als jet het mij vraagt alleen net 100 te duur waardoor het prijsverschil met de gerenommeerde A-merken (waaronder de KJ Classic 1) te klein wordt.
Aan de andere kant wordt deze ook standaard geleverd met kolenmand en ash catcher. Die moet je er bij de A-merken nog bij kopen, waardoor je er nog wel dik 100 tot 150 euro bij op moet tellen.

Wel een doordacht apparaat met wat handige snufjes afgekeken van diverse merken.
Fiberglass, klem en veer van Kamado Joe, ruitjespatroon in het keramiek van Vision, flip grid en divided firebox van Grill Guru (al had ik daar liever multi leven halve manen gezien) gecoate stenen van the Bastard en ook de zijtafels doen me denken aan het oude model Bastard.
Zou me niks verbazen als deze door 200 Fahrenheit wordt geïmporteerd met plakmerk Tenneker, speciaal voor Hornbach, Dit aangezien Hornbach goede zaken met ze doet met alle Grill Guru's die ze verkopen.

Als jet het mij vraagt alleen net 100 te duur waardoor het prijsverschil met de gerenommeerde A-merken (waaronder de KJ Classic 1) te klein wordt.
Aan de andere kant wordt deze ook standaard geleverd met kolenmand en ash catcher. Die moet je er bij de A-merken nog bij kopen, waardoor je er nog wel dik 100 tot 150 euro bij op moet tellen.
Als ik de bijdrage lees van @nielss055, @wvdburg85 zou ik denken: doen.. Wat ik wel gek vind als ik op die link klik en ik kijk naar de foto's.. Het zijn allemaal 3d foto's en niet foto's van je daadwerkelijke Q.. Ik zou op basis daarvan wel weer twijfelen om te kopen, ik vind überhaupt dat je wel je Q moet gaan zien en voelen hoe alles werkt in de winkel, maar klinkt wel interessant als ik het hier lees.

Terug
Bovenaan Onderaan