BasBQ
Beef en Steak

Te zwak WIFI signaal voor de Heatermeter? Probeer dit dan eens!

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Omdat mijn huis gebouwd is als een betonnen bunker met lekker veel betonijzer had ik het probleem dat het signaal van mijn WIFI router eigenlijk te zwak was om het hele huis en de hele tuin volledig te bestrijken. Hierdoor had mijn heatermeter af en toe problemen om een verbinding tot stand te brengen of het signaal was zo zwak dat het laden van de home page soms wel heel lang duurde.

Om dit probleem op lossen heb ik deze wifi repeater geplaatst : http://tweakers.net/pricewatch/323049/tp-link-tl-wa850re/specificaties/

1370337142.jpeg


Werkt als een speer, gewoon in het stopcontact steken (bij mijn gewoon in huis op de bovenverdieping), volgens de handleiding instellen en gaan met die banaan! ;)
 
Nadeel van een extender: hij gebruikt zijn eigen SSID (netwerk naam)
Als je ethernet kabels door je huis hebt, is een 2e accespoint soms een betere keuze.
Deze kun je instellen op dezelfde naam en key, zodat al je devices automatisch overstappen op het andere punt als het signaal daarvan sterker is. :)

Een klein accespoint zoals een AirPort expres van Apple is hier vrij ideaal voor ;)
Wel even de dhcp enzo uitzetten, zodat hij puur als bridge functioneert.
 
Ivo-tje zei:
Nadeel van een extender: hij gebruikt zijn eigen SSID (netwerk naam)
Als je ethernet kabels door je huis hebt, is een 2e accespoint soms een betere keuze.
Deze kun je instellen op dezelfde naam en key, zodat al je devices automatisch overstappen op het andere punt als het signaal daarvan sterker is. :)

Een klein accespoint zoals een AirPort expres van Apple is hier vrij ideaal voor ;)
Wel even de dhcp enzo uitzetten, zodat hij puur als bridge functioneert.

Kan met deze ook, vandaar dat er een RJ45 connector aan de onderkant zit. ;)
 
Zoals Ivo heb ik dat ook gedaan. Had nog twee oude routers die nu dienen als Accesspoint onder dezelfde SIDD voor een soort inhouse roaming ;-)

Nadeel van repeaters is dat ze zwakke signalen niet sterker kunnen maken.

Maar hey, als het werkt werkt het!
 
Nosmo zei:
Kan met deze ook, vandaar dat er een RJ45 connector aan de onderkant zit. ;)
Sommige repeaters hebben die optie inderdaad. Maar kon op het plaatje niet zien of de aansluiting er zat :p
 
Jappert zei:
Zoals Ivo heb ik dat ook gedaan. Had nog twee oude routers die nu dienen als Accesspoint onder dezelfde SIDD voor een soort inhouse roaming ;-)

Nadeel van repeaters is dat ze zwakke signalen niet sterker kunnen maken.

Maar hey, als het werkt werkt het!

Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden, en er zijn ook mooiere wegen te bedenken.

Voordeel hiervan is dat je juist geen draden hoeft te trekken, en als je de repeater "halverwege" zet heeft de repeater een goed genoeg signaal om te versterken.

Wat voor mij het grootste nadeel is, is dat een repeater slechts maximaal de halve snelheid haalt. Voor een HM, tablet of smartfoon zal dat geen enkel probleem zijn maar als je eens stevig wilt gaan downloaden op je laptop merk je het verschil echt wel.
 
Klopt helemaal. Ik was alleen vergeten te zeggen dat ik ook geen kabels heb lopen maar van die stopcontact units heb gebruikt.
 
Dat is dan ook de beste tip voor tijdens een verbouwing of aankoop van een nieuwbouwhuis...
Als de muur toch open moet/mag, dan meteen pvc door je hele huis vlechten! :D
Je hebt het nooit te veel, maar altijd te kort lijkt wel....
Dat spul kost geen kloot, dus een paar loze pijpen is later altijd in je voordeel. ;)
 
Ik zit hier ook in een degelijk nieuwbouwhuis met HR++ glas. Wifi uit de meterkast (waar glas ding van KPN zit) redt het niet tot de tuin. Analoge telefoonaansluiting in de woonkamer aangepast naar netwerk (RJ11 aansluiting op UTP-kabel) en inderdaad extra access point in woonkamer achter gordijn bij het raam. Zoals hier boven aangegeven, meerdere wegen naar Rome. Enige extra tip is dus, kijk als je nieuwbouw hebt wat voor kabel er eigenlijk achter je analoge telefoon ligt. Waarom ze het nog aansluiten is een raadsel, maar vaak gebruiken ze maar 2 draadjes van een standaard utp-kabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan