Een collega van mij tipte mij op een fenomeen in de Amerikaanse BBQ sc?ne: Swineapple.
Het is varkensvlees in een uitgeholde ananas die vervolgens met bacon wordt omwikkeld om vervolgens in vier tot vijf uur gegaard te worden op de barbecue.
De oorsprong van het gerecht ligt bij: Josh Bush uit Texas.
Oorspronkelijk worden rauwe country style ribs gebruikt, maar omdat de enzymen in de ananas niet fijn samenwerken met varkensvlees (het ontbindt) heb ik het vlees eerst gebakken. Zo hoeft het vlees niet zolang in de ananas.
Hier wat foto's
Dan nog een bacon-potato-cheese-tart volgens recept van chef Michael Smith
http://chefmichaelsmith.com/video/potato-bacon-cheddar-tart/
Samen op de barbecue
Na twee en een half uur zo goed als klaar
Doorsnede
De piepers waren heerlijk, de swineapple viel toch wat tegen. Door het ananas sap was de bacon aan de onderkant bijna opgelost... het vlees aan de onderkant was 'leverig' van smaak, ook mocht het vlees dat wel goed was meer smaak hebben dus extra kruiden bij het vullen.
Al met al een leuk experiment.
Bedankt voor het kijken!
Het is varkensvlees in een uitgeholde ananas die vervolgens met bacon wordt omwikkeld om vervolgens in vier tot vijf uur gegaard te worden op de barbecue.
De oorsprong van het gerecht ligt bij: Josh Bush uit Texas.
Oorspronkelijk worden rauwe country style ribs gebruikt, maar omdat de enzymen in de ananas niet fijn samenwerken met varkensvlees (het ontbindt) heb ik het vlees eerst gebakken. Zo hoeft het vlees niet zolang in de ananas.
Hier wat foto's

Dan nog een bacon-potato-cheese-tart volgens recept van chef Michael Smith
http://chefmichaelsmith.com/video/potato-bacon-cheddar-tart/

Samen op de barbecue

Na twee en een half uur zo goed als klaar

Doorsnede

De piepers waren heerlijk, de swineapple viel toch wat tegen. Door het ananas sap was de bacon aan de onderkant bijna opgelost... het vlees aan de onderkant was 'leverig' van smaak, ook mocht het vlees dat wel goed was meer smaak hebben dus extra kruiden bij het vullen.
Al met al een leuk experiment.
Bedankt voor het kijken!