BasBQ
Beef en Steak

Sucade zonder marinade van de grill

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
De laatste weken hebben we vaak sucade gegeten. Met Kerst o.a. herten en wildzwijn sukade gegeten (foto's zijn helaas mislukt). Het zelf schoonmaken van de sukades is behoorlijk wat werk (ze zijn veel minder groot dan die van het rund), maar als ze eenmaal klaar zijn geeft het ook veel voldoening. De beide wildsukades in marinade van perensap en sparood gedaa, peer met wild smaakte er goed.
Afgelopen vrijdag was ik met mijn collega's aan het eten bij "The Butchers Club" in Rotterdam. En daar stond zowaar sukade op het menu. Dit werd geserveerd met kogelbiefstuk en brisket. Lekker met chimchurry saus. Echt heeeeeeeeeeeeeeel, heeeeeeeeeel, heeeeeeel erg lekker. Het vlees was boven houtskool klaar gemaakt, niks marinade saus, meer als zout zat er verder niet op. Jammer genoeg zijn ze alleen 's middags geopend, maar mocht je in de buurt zijn....ga er wat eten en............ je kan er ook vlees bestellen (niet ingevroren Zuid Amerikaans rundvlees). Sukade, circa 1 kilo, voor maar 15 euro!!!!!
Gisteren mijn gasser opgestookt en daar sukade zonder marinade op gedaan. In 1 woord. Geweldig :D
Sukade heeft helemaal geen cola cq ketjap of wat dan ook nodig. Ff op kamer temperatuur laten komen, zout er op (en na 30 minuten er weer afhalen), Q opstoken, vlees max 5 minuten aan beide zijdes erop. Ff laten rusten en aanvallen maar. Mijn 4 gasten wisten niet dat vlees zo lekker kon zijn.

P.S. Naast sukade verkopen ze ook Bavette (19,50), Ribeye (24,50), Picanha (24,50) en hele ossenhaas (40,00)
 
Ik doe nooit iets op mijn sucade, koop hem van US Meat bij de sligro, en besmeer hem voor het grillen met wat olie. Na trancheren wat zout erop en naar binnen hengelen maar. Heerlijk!
 
Ga ik in het vervolg ook doen, zonder de marinade vind ik hem eigenlijk veel lekkerder.
 
Bedankt voor de tip! Ik ga het ook proberen!
 
Mooie tip, Peter, bedankt!
 
McPeet zei:
Ga ik in het vervolg ook doen, zonder de marinade vind ik hem eigenlijk veel lekkerder.

Less is more ;)
Maar ik ben het met je eens hoor, als het vlees al een goede smaak van zichzelf heeft, kan alle herrie eraf blijven.
Ik weet niet of je bij de Sligro kunt shoppen, maar de sucade van US Meat ( of US Beef, nou iets met US...)  is iets van 12 eu de kilo, en erg smaakvol.
 
ik doe het er voor
 
Via mijn werk kan ik aan Sligro pas komen, ga ik zeker eens kijken. Echter die moet ik dan zelf schoonmaken en daardoor blijft er "minder" over. Uiteindelijk dan de vraag waar het dan voordeliger is (is die 12 euro met of zonder BTW?  :D
Is dat vlees van US meat ingevroren geweest of niet?
 
McPeet zei:
Via mijn werk kan ik aan Sligro pas komen, ga ik zeker eens kijken. Echter die moet ik dan zelf schoonmaken en daardoor blijft er "minder" over. Uiteindelijk dan de vraag waar het dan voordeliger is (is die 12 euro met of zonder BTW?  :D
Is dat vlees van US meat ingevroren geweest of niet?

Als je de slager lief aankijkt, maakt hij hem graag voor je schoon. Ligt misschien aan je vestiging, waar zou je naar toe gaan? De prijs is ex btw, maar de btw is maar 6%. Ik heb geen idee of het ingevroren is geweest, hij ( mijn slagersvriendje) haalt ze uit de koeling, ze zijn dan wel vacuum, en maakt ze dan schoon. Je kunt het gewoon weer invriezen, dus misschien zijn ze niet ingevroren geweest.
O, ik ben zo brutaal om in je profiel te kijken, je zit in Berkel. Ik op Ypenburg, dat is vanuit jou onderweg naar de Sligro Forepark. Ik bedoel maar, vragen staat vrij hoor... ( ja, ik heb pasje) ;)
 
Aha, dat is nog eens een prima slager. Ik bestel mijn sukade vaak bij Slagerij de Rooij in Berkel. Krijg ik het keurig schoongemaakt en vacuum verpakt (Een kilo kost bij circa 23 euro, vind ik behoorlijk aan de prijs) Laat het dan eerst 2 weken in de koelkast liggen voordat ik hem invries (komt de smaak erg ten goede).
Sligro in Forepark kwam ik voeger (was toen toch de Ven?), ga daar zeker eens op bezoek en zal je vriendje dan lief aankijken als ik met sukade in mijn hand sta  ;)
En mochten we geen pasje hebben dan rij ik misschien wel ff bij je langs. Alvast bedankt voor het aanbod.  :)
 
Hier ook regelmatig de US sukade van de Makro (IBP) zonder poespas op het bord.
Voor zover ik wordt dit vlees vers aangeleverd, dus is dit niet ingevroren geweest.

Enneh, met Dominique naar de Sligro..... Gezellig!  %-( :))
 
Ceriel zei:
Enneh, met Dominique naar de Sligro..... Gezellig!  %-( :))

Ik ben de rust zelve, en zeg geen woord teveel, dus geen idee waar jij het over hebt Ceriel.... =))
 
Dominique zei:
Ceriel zei:
Enneh, met Dominique naar de Sligro..... Gezellig!  %-( :))

Ik ben de rust zelve, en zeg geen woord teveel, dus geen idee waar jij het over hebt Ceriel.... =))

Gelukkig, ik ook  :-O  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan