vandaag heb ik deelgenomen aan een bbq workshop waarin het thema 'Steak' centraal stond.
Ideaal om meerdere stukken vlees, herkomst, kwaliteit, recepten en bereidingswijzen te ontdekken.
Hierdoor combineer ik dit bericht dan ook met alle gemaakte gerechten van deze middag
Het was een combinatie van bijgerechtjes, nagerechtje en vooral steaks.
Een samenvatting:
Hieronder enkele foto's
Kruidenboter - CafƩ de Paris
Bijgerechtjes: Aardappeltjes uit een dutch oventje + tomaatjes
De sterren van de show:
Op hooi gerookte carpaccio
Bereiding Aardappeltjes, ,Picanha, caveman style dimanthaas, entrecote
Gerechten:
Carpacio + Entrecote
Caveman Style Dimanthaas
Aardappeltjes + Picanha
Wagyu A5 steak (stuk vlees voor mij onbekend...)
Wagyu Resultaat:
Toetje 'Cake Italia'
Ideaal om meerdere stukken vlees, herkomst, kwaliteit, recepten en bereidingswijzen te ontdekken.
Hierdoor combineer ik dit bericht dan ook met alle gemaakte gerechten van deze middag
Het was een combinatie van bijgerechtjes, nagerechtje en vooral steaks.
Een samenvatting:
- Carpaccio bereid op hooi. -> Eerst garen in de rook (hooi doordrenkt met bier), vervolgens hooi laten branden voor krokant buitenkant)
- Entrecot met cafe de paris kruidenboter. -> Kruidenboter bomvol met specerije (citroen smaak wordt sterker over tijd)
- Caveman style (diamanthaas). -> Direct op de kolen, goed gelukt en een nieuwe smaak ontdekt
- Reversed Sear (Rubia Gallega Picanha) / Chimichurri / Aardappeltjes uit de dutch oven -> Kleine picanha, lekkere aardappeltjes (ca. 2 uur in de DO)
- Japanse Wagyu A5 entrecote --> Erg mals! bereid in een skilet tot ca. 40c kern. Volgende keer zorg ik voor een nog hetere skilet voor krokanter jasje
- Gegrilde Cake Italia -> Zoet cakeje met (o.a.) vijgen van de bbq.
Hieronder enkele foto's
Kruidenboter - CafƩ de Paris
Bijgerechtjes: Aardappeltjes uit een dutch oventje + tomaatjes
De sterren van de show:
Op hooi gerookte carpaccio
Bereiding Aardappeltjes, ,Picanha, caveman style dimanthaas, entrecote
Gerechten:
Carpacio + Entrecote
Caveman Style Dimanthaas
Aardappeltjes + Picanha
Wagyu A5 steak (stuk vlees voor mij onbekend...)
Wagyu Resultaat:
Toetje 'Cake Italia'